ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

روزنامه شرق مجرم شناخته شد

1 دقیقه خوانده شده
هیأت منصفه دادگاه‌های‌سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسؤول روزنامه شرق را به اتفاق آرا مجرم شناخت و مستحق تخفیف ندانست.
روزنامه شرق مجرم شناخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ اکبر نصراللهی‌ سخنگوی هیئت منصفه گفت: اتهام‌های مهدی رحمانیان نشر مطالب خلاف واقع موضوع شکایت دادستان تهران در مورد تیتر نادرست مخالفت  ۸۴ درصدی با الزام زنان به رعایت حجاب در تاریخ سوم آبان ۱۴۰۲ است.

به گفته نصراللهی، مدیرمسئول روزنامه شرق در دفاعیات خود، اشتباه در تیتر را قبول و اعلام کرده که اشتباه‌تر این بود که رسانه‌ها‌ی خارجی نوشتند ۸۴ درصد از پاسخگویان با حجاب مخالف هستند در صورتی که ۸۴ درصد از مخاطبان شرق در نظرخواهی این روزنامه با اظهارات خانم زهره سادات لاجوردی  نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد تاثیر قانون احتمالی عفاف و حجاب بر وضعیت  حجاب زنان مخالف هستند نه با الزام زنان به رعایت حجاب.

سخنگوی هیئت منصفه گفت: هیات منصفه بعد از استماع دفاعیات متهم ایشان را  به اتفاق آرا مجرم دانستند و برخی از اعضا در دلایل مخالفت گفتند بر اساس توضیحات متهم فقط ۵ درصد از ۱۲ هزار نفر پاسخ‌ دهنده به نظرخواهی شرق با الزام حجاب مخالف بودند نه ۸۴ درصد. برخی دیگر از اعضای هیات منصفه گفتند با جستجوی  کلید واژه های حجاب و شرق در گوگل انتشار غلط این نظرخواهی، بیشترین  فراوانی را دارد و همچنان  از آن بهره‌برداری سیاسی می‌شود.

نصراللهی در پایان گفت: رای دادگاه رسیدگی به شکایت هیات نظارت بر مطبوعات در مورد پرونده اتهام‌های مدیرمسئول روزنامه  شرق که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقبا صادر خواهد شد.

* پایگاه خبری رخداد اقتصادی مجرم شناخته نشد

همچنین اکبر نصراللهی، سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی گفت: اتهام میلاد علمی انواری،  مدیر مسئول پایگاه خبری رخداد اقتصادی نشر اکاذیب رایانه‌ای در تاریخ ۲۱ دی ۱۴۰۰ موضوع شکایت بابک بختیاری مدیر عامل شرکت آیس پک ایرانیان و اتهام آقای تورج تیمورزاده هم اتهام نشر اکاذیب رایانه‌ای از طریق انتشار مصاحبه ریاست محترم قوه قضائیه در کسوت معاون اول قوه قضائیه و انتساب آن به زمان فعلی به قصد تشویش اذهان عمومی موضوع شکایت فرماندار ویژه ورامین بود که اعضای هیات منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهمان به اتفاق آراء آنان را مجرم ندانستند.

نصراللهی خاطرنشان کرد: آرای دادگاه‌های رسیدگی به پرونده اتهام‌های آقایان میلاد علمی انواری و  تورج تیمورزاده که هر دو آنها به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شدند، متعاقبا صادر خواهد شد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14787

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *