ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رسانه‌های غربی به خاطر مُشتی دلار سربازان رسانه‌ای صهیونیسم شده‌اند

1 دقیقه خوانده شده
 استاد دانشگاه تهران گفت: امروزه رسانه‌ها، رکن اول در مدیریت افکار عمومی جهان هستند و موفقیت و عدم موفقیت در بسیاری از صحنه‌های هر عملیات، به عملکرد رسانه‌ها پیوند می‌خورد. وابستگی دلاری و مرعوب بودن در نظام فاسد قلم به مزدی، حیثیتی برای رسانه‌های غربی باقی نگذاشته و آنها سربازان رسانه‌ای صهیونیسم شده‌اند.
رسانه‌های غربی به خاطر مُشتی دلار سربازان رسانه‌ای صهیونیسم شده‌اند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ کیومرث یزدان پناه در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، اظهارکرد: وابستگی دلاری و مرعوب بودن در نظام فاسد قلم به مزدی، حیثیتی برای رسانه های غربی باقی نگذاشته و آنها برای مشتی دلار، در میدان نبرد رسانه ای گربه رقصانی می کنند و متاسفانه بویی از انسانیت نبرده اند و الا چنانچه اندکی وجدان انسانی داشتند و به اصول حرفه ای خود پایبند بودند، خود را به سربازان رسانه ای صهیونیسم تبدیل نمی کردند. بنابراین رسانه های غربی همه به خود وابسته اند و از آنها نباید انتظار صداقت داشت.

رسانه‌های غربی به خاطر مُشتی دلار سربازان رسانه‌ای صهیونیسم شده‌اند
 کیومرث یزدان پناه

یزدان پناه، با بیان اینکه جنگ امروز در غزه متفاوت ترین و پیچیده ترین جنگ بعد از جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائیل است، گفت: هر پیروزی در این جنگ برای اسرائیل یک شکست تاریخی است. این کشور مجهول که خود را پرچم دار دکترین نیل تا فرات می دانست، در یک قدمی خود در مانده است. از دیگر سو، حتی اگر تل آویو بتواند حماس را حذف کند هم، در نهایت باعث می شود که اسرائیل عمق استراتژیک خود را از دست بدهد و به جای غزه ، تل‌آویو محاصره بشود. این جنگ عبرت های زیادی خواهد داشت و پوشش تحلیلی ابعاد آن توسط رسانه هایی مثل پرس تی وی بسیار تعیین کننده است.

این کارشناس، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی از منظر ژئوپلیتیک قدرت در منطقه‌ ندارد تاکید کرد: پرس تی وی در رسالت خود برای رساندن این پیام مهم به گوش جهانیان نسبتا موفق بوده اما هنوز جای کار دارد.

وی افزود: روایت سازی دقیق از صحنه جنگ، توسط پرس تی وی این رسانه بین المللی را در حد یک مرجع معتبر بین المللی نمایان کرده و در صورت تداوم موفقیت های حرفه ای، قطعا مورد ارجاع بسیاری از رسانه های جهان قرار خواهد گرفت.

یزدان پناه، اظهار داشت: غبارآلود کردن فضا و تغییر جایگاه حق و باطل، بی‌تفاوت بودن نسبت به عمق جنایات و تشویق قصابان صهیونیست به کشتار و جنایات بیشتر، ماموریت اصلی رسانه های غربی بوده است. در این موقعیت است که مرجعیت رسانه‌ای اهمیتی دوچندان پیدا می‌کند و مهمترین اصل این است که جامعه گسترده مخاطبان، از طیف‌های مختلف، چگونه نسبت خود را با جریان‌های رسانه‌ ای و منابع خبری تنظیم می‌کنند.

این کارشناس ژئوپلیتیک تصریح کرد: در شرایط حال حاضر، تقابل اصلی میان رسانه‌های مطرح جهان برای رسیدن به اعتمادی است که آن‌ها را به مرجع اصلی برای کسب اطلاع از سوی طیف‌های مختلف مردم تبدیل می کند.

وی با اشاره به فعالیت شبکه پرس تی وی گفت: این شبکه اکنون به یک رسانه کاملا حرفه ای تبدیل شده و شهرتی جهانی به دست آورده، پرس تی وی در پوشش تحولات مهم نقش بسزایی دارد و در جنگ اخیر در سرزمین های اشغالی تاثیری فوق العاده در خط مقدم نبردها داشته و به عبارتی یکی از ارکان وزین در پوشش خبری آن هم به شیوه مستقل و جسورانه بوده است.

یزدان پناه تصریح کرد: این شبکه خبری ایران، بی توجه به تهدیدات مستمر و با عبور از سیم خاردارهای تهدید و ارعاب توانسته بهترین و کیفی ترین نقش را در به تصویر کشیدن حقیقت های میدانی ایفاء کند و اجازه ندهد جای مظلوم با ظالم عوض بشود.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14447

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *