ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

راسل بنتلی، خبرنگار اسپوتنیک دونباس درگذشت

1 دقیقه خوانده شده
همسرش لیودمیلا به اسپوتنیک درگذشت راسل بنتلی، خبرنگار اسپوتنیک دونباس، در سن 64 سالگی را تایید کرد.
راسل بنتلی، خبرنگار اسپوتنیک دونباس درگذشت
همسرش لیودمیلا به اسپوتنیک درگذشت راسل بنتلی، خبرنگار اسپوتنیک دونباس، در سن ۶۴ سالگی را تایید کرد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از اسپوتنیک؛ بنتلی که در ایالات متحده به دنیا آمده و بزرگ شده است، در سال ۲۰۱۴ به دونباس آمد تا به شبه نظامیان محلی نوپا در مقاومت در برابر اشغال اوکراین کمک کند. از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷، او در یگان رزمی “Sut Vremeni” (به معنای ‘جوهر زمان’)، گردان وستوک و گردان نیروهای ویژه خان خدمت کرد. او در برخی از شدیدترین نبردها در مراحل اولیه درگیری دونباس، از جمله فرودگاه دونتسک، اسپارتاک، آودیوکا و یاسینواتایا شرکت کرد.
بنتلی پس از بازنشستگی از خدمت سربازی به کار کمک های بشردوستانه و روزنامه نگاری روی آورد. او به مسیحیت ارتدوکس روسی گروید و در سال ۲۰۲۱ تابعیت روسیه را دریافت کرد.
بنتلی در اکتبر ۲۰۲۳ شروع به همکاری با اسپوتنیک بین‌ المللی کرد و گزارش‌ ها و ستون‌ های ویدیویی متعددی را منتشر کرد که نگاهی درونی به زندگی در دونباس به غربی‌ ها ارائه می کرد.
گفتنی است دُنْباس (روسی: Донба́сс) یک منطقهٔ غیررسمی تاریخی، اقتصادی و فرهنگی در شرق اوکراین است و از بخش‌های شمالی و مرکزی استان دونتسک، بخش جنوبی استان لوهانسک و منتهای شرقی استان دنیپروپتروفسک تشکیل می‌شود. دنباس در واقع حوضهٔ آبریز دونتس بخش شمالی رود دونتس است که از طریق رود دن به دریای آزوف می‌ریزد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *