س٫ خرداد ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: هیچ لایحه‌ای در دولت مطرح نمی‌شود مگر اینکه پیوست اطلاع‌رسانی داشته باشد

1 دقیقه خوانده شده
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: براساس بخش‌نامه معاون اول رئیس جمهوری، هیچ لایحه‌ و آیین‌نامه‌ای در هیات دولت مطرح نمی‌شود، مگر اینکه پیوست ارتباطی و اطلاع رسانی (پیوست رسانه‌ای) داشته باشد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: هیچ لایحه‌ای در دولت مطرح نمی‌شود مگر اینکه پیوست اطلاع‌رسانی داشته باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛سپهر خلجی در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها که روز شنبه – ۹دی ماه – با حضور جمعی از مدیران در مجموعه باغ زیبا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: اتفاقات امروز منطقه و وضعیت رژیم صهیونیستی درسآموز است. بیش از ۵۰۰ هزار نفر از سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده اند که نشانگر آینده سیاه و فقدان امنیت رژیم صهیونسیتی است.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: اقتصاد رژیم صهیونیستی با اقدام چندساعته مجاهدان حماس فروپاشی و امروز در مراکز فکری دنیا صحبت از جهان پس از این رژیم است. با وجود حجم جنایات زیاد ارتش رژیم اشغالگر، رژیم صهیونسیتی نتوانست دستاورد نظامی کسب کند و صرفا آنچه انجام شد جنایت است حتی یک عنصر اصلی از مجاهدان حماس را نتوانستند دستگیر کنند.

وی اظهار داشت: برخلاف تصورات، ده‌ها جبهه پیش‌روی صهیونیست‌ها باز شده است، یمن، دریای سرخ، عراق و لبنان که این اتفاق بی‌سابقه است. همه این مسائل اهمیت تلاش های شهید سلیمانی را بیش از گذشته برای ما روشن می‌کند.

خلجی با بیان اینکه در حوزه اطلاع رسانی هنرمندانه دچار نارسایی هستیم و برای تقویت این حوزه اقدامات چند لایه ای در دستور کار قرار گرفته که تداوم خواهد داشت. شاخص ها به لحاظ کمی نشان می دهد که حجم تولید محتوا از تلاش‌ها و اقدامات دولت افزایش پیدا کرده است البته این تنها بخشی از اقداماتی است که باید انجام می دادیم.

وی اظهارداشت: براساس بخشنامه اخیر معاون اول رئیس جمهور، هیچ لایحه‌ای و آیین نامه در هیات دولت مطرح نمی شود مگر اینکه پیوست ارتباطی و اطلاع رسانی (پیوست رسانه‌ای) داشته باشد. روابط عمومی ها و بخشهای رسانه ای دستگاه ها همه توان رسانه ای استان را برای بیان دستاوردهای دولت به کار بگیرند.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: براساس آسیب‌شناسی‌ها ما با دو مشکل اساسی مواجه هستیم؛ یکی از مشکلاتی که وجود دارد ضعف برخی از روابط عمومی دستگاه ها در استان‌هاست، عناصر رسانه‌ای در استان‌ها از این وضعیت گله دارند، متاسفانه غایت تصور برخی مدیران از روابط عمومی‌ها انجام امور تشریفاتی است.

وی تاکید کرد: ما از مدیران و کارشناسان روابط عمومی‌ها، توقع ایده‌پردازی، طراحی و اجرای فعالیت‌های ارتباطی و اطلاع رسانی موثر داریم، یعنی بتوانند رویداد تعریف کنند، جریان‌ساز باشند و پیوست رسانه‌ای تدوین کنند و با شناخت و تعامل از همه ظرفیت رسانه های استان برای بیان دستاوردها و خدمات دولت بهره بگیرد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت افزود: نکته مهمتر مدیران دستگاه‌ها هستند که بعضا نگرش و درک درست و مورد انتظار را از اهمیت حوزه افکار عمومی، فرایند اطلاع رسانی و رسانه ندارند، به نظر من این عامل بیش از عامل قبلی مشکل ساز است، به هر استانی که رفتم مشاهده کردم مدیرانی که درک درستی از اطلاع رسانی و رسانه داشتند از افراد توانمند در حوزه روابط عمومی استفاده کرده اند.باید این نواقص را برطرف و یا در حد قابل قبولی اصلاح کنیم.

خلجی به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی و مهارت افزایی اشاره کرد و گفت: باید برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی تقویت شود و در همین راستا برگزاری دوره‌های مرتبط برای مدیران دستگاه‌ها هم ضروری است زیرا اگر مدیری نسبت به اهمیت اقناع افکار عمومی و حوزه اطلاع رسانی و رسانه آگاه شود خود به خود به سمتی می‌رود تا در راستای تقویت این حوزه تلاش کند.

وی افزود: حجم فعالیت دولت و اجرای طرح‌ها در استان‌ها ظرفیت خیلی مناسب و خوبی است و همین مسأله می‌تواند امید ایجاد کند. مزایایی در استان ها داریم که باید بتوانیم هنرمندانه آنها را منعکس کنیم.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14910

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *