ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

رئیس دانشکده خبر: از همکاری آموزشی با اسپوتنیک استقبال می‌کنیم

1 دقیقه خوانده شده
ناصر چک‌نژادیان، رئیس دانشکده خبر در حاشیه کارگاه آموزشی اسپوتنیک که به صورت آنلاین برای دانشجویان این دانشکده برگزار شد، گفت: این دانشکده از گسترش همکاری‌های آموزشی با خبرگزاری اسپوتنیک استقبال می‌کند.
رئیس دانشکده خبر: از همکاری آموزشی با اسپوتنیک استقبال می‌کنیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ چک‌نژادیان در آغاز کارگاه یادشده تاکید کرد: دو طرف علاوه بر کلاس‌های تخصصی، در حوزه تبادل تجربه‌های آموزشی و برگزاری مشترک رویدادهای استارت‌آپی در حوزه خبر و رسانه نیز می‌توانند همکاری کنند.

وی افزود: دانشکده خبر، هماهنگ با تحولات قرن ۲۱، از رویکرد چندرسانه‌ای و روزنامه‌نگاری سایبری (سایبرژورنالیسم) برای تدوین و بازنگری دوره‌های دانشگاهی و کوتاه‌مدت خود استفاده کرده است.

در کارگاه آموزشی اسپوتنیک که عصر سه‌شنبه به صورت آنلاین برگزار شد، اکاترینا ولکووا، سردبیر سرویس عکس خبرگزاری اسپوتنیک، درباره عکاسی خبری (فتوژورنالیسم) و تجربیات این خبرگزاری روس در حوزه عکاسی سخنرانی کرد.

در این کارگاه، همچنین ایوان زاخاروف، رئیس بخش زبان‌های خارجی خبرگزاری اسپوتنیک سخنانی ایراد کرد.

پس از آن، جلسه پرسش و پاسخ میان دانشجویان و سخنرانان برگزار شد.

دانشکده خبر، موسسه آموزش عالی وابسته به موسسه فرهنگی-مطبوعاتی ایران است و در رشته‌های خبرنگاری با گرایش‌های مختلف، مترجمی خبر، عکاسی، عکاسی خبری، روابط عمومی و روابط عمومی امور رسانه، در مقاطع کاردانی و کارشناسی و در رشته خبرنگاری بین‌المللی در مقطع کارشناسی ارشد، دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند.

گفتنی است دانشکده خبر سال۱۳۷۴خ. درپی نیاز سازمان خبرگزاریِ جمهوریِ اسلامی به آموزش نیروهای تجربی با ۲۵ دانشجوی کارمند ایرنا کار خود را آغاز کرد. نخستین گروه دانشجویان این دانشکده، دو سال بعد (۱۳۷۶) با مدرک کاردانیِ خبرنگاری فارغ‌التحصیل شدند. هم‌زمان با ورود این دانش‌آموختگان به فضای حرفه‌ای شغلی، دانشکده توانست زیر نظر دانشگاه جامع «علمی-تکنولوژیِ» آن روزها (۱۳۷۶) از کنکور سراسری ۴۵ دانشجو در سه رشته‌ی: «خبرنگاری، عکاسیِ خبری، مترجمیِ خبر انگلیسی» با گزینش علمی، نخستین دانشجویان عام و رسمیِ خود را بپذیرد. شیوه‌ی گزینش علمی –که از آن سال باب شد- تا سال ۱۳۸۵ چنین بود، که سازمان سنجش سه برابر ظرفیت به دانشکده دانشجو معرفی می‌کرد. با توجه به نیمه‌متمرکز بودن رشته، با انجام مصاحبه و گزینش علمی، یک‌سوم معرفی‌‌شدگان پذیرفته و ثبت‌نام می‌شدند. از سال ۱۳۸۵ به بعد با اعلام دوره‌های پودمانی درعمل گزینش دانشجو کم‌رنگ گردید؛ و کمابیش تمامی متقاضیان ثبت نام می‌شدند. در گذر زمان تعداد رشته‌ها از یک رشته‌ی خبرنگاری به سه رشته‌ی خبرنگاری، با ۶ گرایش در دو مقطع کاردانی و کارشناسی،‌ عکاسی خبری و مترجمی خبر انگلیسی رسید. سپس با فراز و نشیب‌های صورت‌گرفته، ‌آموزش پودمانی لغو و رشته‌های ترمی گسترش یافت. هم‌اکنون متقاضیان دارای دیپلم و پیش‌دانشگاهی با ثبت نام در سایت دانشگاه «جامع علمی- کاربردی» و انتخاب دانشکده خبر می‌توانند در ۱۳ رشته و سه مقطع تحصیلی (کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد) تحصیل نمایند.

رئیس دانشکده خبر: از همکاری آموزشی با اسپوتنیک استقبال می‌کنیم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *