ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

در دیدار با جمعی از مسوولان دولتی عنوان شد؛ تاکید خانواده های کریمی و یاسینی بر برخورد با مسببان حادثه دریاچه ارومیه

1 دقیقه خوانده شده
در چهارمین روز از درگذشت خبرنگاران فقید ایسنا و ایرنا، جمعی از مسوولان با حضور در منزل آنها، با خانواده‌های «کریمی» و «یاسینی» دیدار و همدردی کردند.
تاکید خانواده های کریمی و یاسینی بر برخورد با مسببان حادثه دریاچه ارومیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه  وبه نقل از ایرنا؛ جمعی از مسئولان دولتی از جمله علی ربیعی (سخنگوی دولت)، سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و احمد مسجدجامعی (عضو شورای شهر تهران)، عصر امروز برای ابراز تسلیت و ادای احترام، در منزل خانواده های «مهشاد کریمی» و «ریحانه یاسینی» حضور یافتند.

علی متقیان (مدیرعامل ایسنا)، محمدرضا نادری‌گیسور (معاون خبر ایرنا) و عده ای دیگر از همراهان، مسوولان دولتی را در این دیدارها همراهی کردند.

ادای احترام به خبرنگاران فقید محیط زیست، گفتگو درباره علل وقوع این حادثه تلخ و بررسی ابعاد آن و تاکید خانواده ها بر معرفی و برخورد با مسببان حادثه، محورهای اصلی این دیدارها را شامل می‌شد.

در بخشی از این دیدار پدر مهشاد کریمی با انتقاد صریح از عملکرد معاون رییس جمهور در محیط زیست قبل و پس از این خادثه دلخراش، خاطرنشان کرد: امروز قرار نبود اینجا باشیم، باید در مراسم عقد دخترمان می بودیم. غم از دست دادن عزیزمان از یک سو و حرف هایی که می شنویم از سوی دیگر آتش به جانمان می زند. حرفهایی که این آقای مسوول پس از حادثه می زند و تاکید می کند که چرا باید عذرخواهی کنم، جگرمان را خون می کند. تنها کسی که نه عذرخواهی کرد و نه تسلیت گفت، این آقا بود. در صورتی که او بود مسوول دعوت از خبرنگاران بود. من نمی دانم اجاره چند ون سالم چقدر می شود که یک اتوبوس را با چنین وضعیتی آورده اند. راننده هم بنده خدا تقصیری ندارد، در این شرایط لوازم یدکی گران است. و شاید بودجه اش نرسیده که لوازم خوب بخرد. اما من نمی دانم چگونه آن آقا به خودش اجازه می دهد که اینچنین با قدرت و نفوذ صحبت کند که همینی که هست! و همه دنیا این مساله فهمیدند.

علی سلطان محمدی، خبرنگار سابق ایسنا که قرار بود امروز با مهشاد کریمی عقد کند، در پاسخ به اظهارات علی ربیعی و عذرخواهی وی از خانواده کریمی، تصریح کرد: ما به یک تسلیت و دلجویی شما صرفا راضی نیستیم و نخواهیم بخشید و نخواهیم گذشت؛ ما پیگیری می خواهیم. ما عذرخواهی آقای کلانتری را نمی خواهیم. به درد ما نمی خورد. ایشان چند روز دیگر می رود. ما عذرخواهی علنی را می خواهیم همان طور که آقای کلانتری علنی عذرخواهی کرد.

او خطاب به وزیر ارشاد هم گفت: ما از شما انتظار داریم که یک آیین نامه و اصولی به وجود بیاید برای ماموریت خبرنگاران؛ تا شخص خبرنگار به حقوقش آگاه باشد و بداند آیا سلامتش در یک سفر تضمین است. ما این مساله را به شکل صنفی پیگیری خواهیم کرد و از شما (آقای صالحی) انتظار داریم که از این حرکت صنفی ما حمایت کنید. ما از شما آقای ربیعی انتظار داریم که با جرأت از این حرکت صنفی ما دفاع کنید، نه اینکه مقابل آن بایستید. از شما آقای مسجدجامعی هم انتظار داریم که به عنوان یک پیشکسوت از ما حمایت کنید.

سلطان محمدی خاطرنشان کرد: من از روز این حادثه، غمگین ترین و داغدارترین و پیگیرترین خبرنگار این کشور خواهم بود و تا به نتیجه نرسد این مطالباتی که درباره آن صحبت می کنیم، پیش خواهم رفت. لطفا دولت رفتار فرماندار و آقای کلانتری را به شکل علنی جبران کند. این حداقل خواست ماست. ما عذرخواهی علنی می خواهیم. آقای کلانتری بارها با مهشاد مصاحبه چشم تو چشم داشت و نمی دانم چطور می تواند این حرفها را بزند؟ این قساوت قلب از کجا می آید؟!

علی ربیعی هم تاکید کرد: عذرخواهی بنده به این معنا نبود که پیگیری نکنید. من در برنامه زنده تلویزیونی روز سه شنبه عذرخواهی علنی را انجام خواهم داد.

وزیر ارشاد هم در این دیدار با عرض تسلیت به خانواده کریمی، در پاسخ به اظهارات سلطان محمدی درباره لزوم تبیین آیین نامه ضمانت سلامت خبرنگاران در سفر، بر این نکته تاکید کرد این آیین نامه می تواند به یک الزام تبدیل شود تا جلوی اتفاقات بد بعدی گرفته شود.

عصر چهارشنبه ـ دوم تیرماه ـ واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده دو کشته و ۲۱ زخمی برجای گذاشت. متاسفانه مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی خبرنگاران ایسنا و ایرنا در این حادثه جان باختند.

در دیدار با جمعی از مسوولان دولتی عنوان شد؛ تاکید خانواده های کریمی و یاسینی بر برخورد با مسببان حادثه دریاچه ارومیه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *