پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

درگذشت روزنامه‌نگار مطرح افغانستان

1 دقیقه خوانده شده
عبدالحمید مبارز، روزنامه‌نگار پیشکسوت افغان در کابل درگذشت. نیلاب مبارز، دختر او در شبکه‌های اجتماعی این خبر را اطلاع‌رسانی کرد.
درگذشت روزنامه‌نگار مطرح افغانستان

عبدالحمید مبارز، روزنامه‌نگار پیشکسوت افغان در کابل درگذشت. نیلاب مبارز، دختر او در شبکه‌های اجتماعی این خبر را اطلاع‌رسانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ دختر این روزنامه‌نگار افغان در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پدر بزرگوارم استاد عبدالحمید مبارز، یکی از رهبران مشروطه سوم و نهضت آزادی بیان و دموکراسی به تاریخ ۲۷ رمضان مبارک مطابق ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ در شهر کابل به حق پیوست و امروز ساعت یک بعد از ظهر در حضیره آبایی‌شان به خاک سپرده می‌شود.»

او توضیح بیشتری در مورد علت درگذشت عبدالحمید مبارز نداده است اما این روزنامه‌نگار مدتی بر اثر کهولت سن تحت مراقبت قرار داشت.

به گزارش بی‌بی‌سی، عبدالحمید مبارز فارغ‌التحصیل دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل در رشته روابط بین الملل بود، به‌عنوان معاون روزنامه انیس، رئیس خبرگزاری دولتی باختر، والی بامیان، والی نیمروز، والی لوگر و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ در آغاز دولت پیشین کار کرده بود و در سال‌های اخیر نیز رئیس اتحادیه ملی خبرنگاران بوده است.

او کتاب‌هایی در مورد تحولات سیاسی و تاریخی معاصر افغانستان نوشته است و در رسانه‌های افغانستان نیز مرتبا مطالبی نشر می‌کرد.

محمداشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به درگذشت عبدالحمید مبارز نوشت که «جامعه فرهنگی افغانستان یکی از نخبگان خود عبدالحمید مبارز را که عمری را در دفاع از آزادی سخن و ارزش‌های انسانی سپری کرد، از دست داد.»

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15978

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *