ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

درخشش ایسنای فارس در جشنواره ملی عکس ایثار

1 دقیقه خوانده شده
جشنواره ملی عکس ایثار شامگاه شنبه یکم خرداد در حالی برگزیدگان خود را شناخت که عکاسان و خبرنگار ایسنا در این رویداد فرهنگی مورد تقدیر قرار گرفتند.
درخشش ایسنای فارس در جشنواره ملی عکس ایثار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛ آیین تقدیر از برگزیدگان سومین دوره جشنواره ملی عکس ایثار با حضور معاون فرهنگی، آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور و جمعی از مسئولان استانی در سینما فرهنگ شیراز برگزار شد.

ترویج مضامین و مفاهیم ایثار اجتماعی، ترویج همدلی در جامعه جهت حمایت از یکدیگر و کاهش معضلات، خَلق اثر هنری فاخر در ترویج فرهنگ ایثار اجتماعی، تعمیم ارزش‌های والای ایثار و تجلی سیره شهدا از اهداف برگزاری این جشنواره بود.

موضوعات جشنواره عکس ایثار شامل، همدلی مومنانه و حمایت از یکدیگر، ایثار اجتماعی در امنیت ملی، سبک زندگی اسلامی، معنویت و اخلاق، بهداشت روانی، سلامت اجتماعی و امید به زندگی،  محیط زیست،  نقش بسیج مردمی در مقابله با کرونا و مدافعان سلامت در مقابله با کرونا بود.
در این جشنواره ۲۰۹ هنرمند عکاس با ارسال ۲ هزار ۱۳۶ فریم عکس رقابت داشتند که پس از داوری افراد برتر مشخص شدند.

در این میان “محمدرضا دهداری” به عنوان عکاس، موفق به کسب رتبه برگزیده در کشوری، “حانیه حسین‌پور “ عکاس و “زینب شهریاری” خبرنگار ایسنا نیز در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در آیین اختتامیه این جشنواره که در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه جنگ ۱۱ روزه پیوسته در دفاع مقدس ما وجود داشت، گفت: تردیدی نیست که دفاع مقدس ما در امتداد قیام حسینی است.

سردار یعقوب سلیمانی با اشاره به اینکه ۱۵ هزار شهید از استان فارس برای حفظ این مرز و بوم و اسلام جان خود را در کف اخلاص گذاشتند، گفت: نام شیراز در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرمین خوش درخشید.

او با اشاره به اینکه شیراز شهر علم و دانش، شهر فلسفه، هنر، شعر و ادب، شهر ترویج دین و مذهب و شهر ایثار و شهادت است، افزود: در عملیات بیت المقدس نزدیک به ۳۰۰ نفر از فارس برای حفظ اسلام با خدای خود معامله کردند.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با یادآوری این مطلب که عکس هنر ماندگار است و شهدا هنرمندان ازلی گیتی هستند که با هنرمند اصل جهان خداوند متعال، هم نوا شدند، اضافه کرد: برخی مواقع یک عکس هنرمندانه، انسان را متحول می‌کند.

سلیمانی بیان کرد: امروز می‌بینیم گنبد آهنین هم کارایی ندارد و دشمن تمام توان خود را انجام داد تا چهلمین سال را نبینیم اما در همین شرایط به چهل و دومین سال ورود پیدا کردیم و شاهد اقتدار بیشتری هستیم.

او دلیل این اقتدار را ترویج گفتمان شهدا دانست که بخشی از آن را هنرمندانه با عکس و فیلم می‌توان به تصویر کشید.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ابراز امیدواری کرد که در سال جاری شاهد جشنواره ملی و یا بین‌المللی شعر در شیراز باشیم.

حجت‌الاسلام محمدجواد محمدی‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در این مراسم بیان کرد: عکاسی یک هنر ارزشمند، اثرگذار و ماندگار است.

او با اشاره به اینکه هنر ذوقی است اما بخشی از آن کار و تمرین عکاس را می‌طلبد و زحمت و تلاش می‌خواهد که به این هنرنمایی‌ها دست پیدا کند، گفت: کاری که انسان برای خدا انجام می‌دهد، ابدی و آن گامی که در مسیر الهی برداشته می‌شود، ازلی است.

محمدی‌پور با تاکید بر اینکه معرفی کار ایثار، دلی است و «هر آنچه که از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند»، اضافه کرد: اگر کاری برای ریا و تظاهر باشد زودگذر خواهد بود.

سید علی محمدی، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز در مراسم اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه ۲۰۹ هنرمند عکاس با ارسال ۲ هزار ۱۳۶ فریم عکس آثار ارزشمندی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند، گفت: پس از داوری افراد برتر مشخص شدند.

او با یادآوری این مطلب که هنرهای مختلف ابزاری برای انتقال فرهنگ هستند، تاکید کرد: فرهنگ می‌تواند خوب یا بد باشد، آنچه که ما در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی فرهنگ ایثار و شهادت دنبال می‌کنیم، اتتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.

محمدی با اشاره به اینکه کادر درمانی و سایر آحاد جامعه که ایثارگری کردند باید به تصویر کشیده شوند، عنوان کرد:  هنرمندان در قالب هنر عکاسی، ایثار را به تصویر کشیدند که گویای اهتمام ملی ایثار گذشت و مردم بزرگ ایران اسلامی است.

درخشش ایسنای فارس در جشنواره ملی عکس ایثار

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *