ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

دادگاه آمریکا بن سلمان و بن زاید را در پرونده شکایت خبرنگار الجزیره احضار کرد

1 دقیقه خوانده شده
دادگاه آمریکا بن سلمان و بن زاید را در پرونده شکایت خبرنگار الجزیره احضار کرد

یک دادگاه آمریکایی ولیعهد سعودی و ولیعهد ابوظبی را به اتهام هک تلفن همراه و انتشار تصاویر شخصی روزنامه نگار لبنانی احضار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری تسنیم ؛ یک دادگاه در آمریکا « محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی و « محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی را در خصوص اتهامات مربوط به آن‌ها در مورد پرونده هک تلفن همراه و انتشار تصاویر خصوصی « غاده عویس» خبرنگار لبنانی شبکه الجزیره قطر احضار کرد.

خبرنگار لبنانی روز شنبه ۲۷ دسامبر تصاویری از برگه‌های احضاریه محمد بن سلمان و محمد بن زاید پرونده‌ای که علیه آن‌ها در آمریکا شکایت کرده است را منتشر کرد و این دو شاهزاده را متهم به هک تلفن و انتشار تصاویر خصوصی خود کرد.

طبق احضاریه، دادگاه به این دو ولیعهد تا ۵ ژانویه مهلت داده شده تا برای پاسخ به اتهامات پرونده حاضر شوند، در غیر این صورت قاضی دادگاه آمریکا این اختیار را دارد که حکم غیابی علیه آن‌ها صادر کند.

در اوایل ماه جاری سازمان « سیتیزن لاب» سازمان تحقیقاتی کانادا اعلام کرد که تلفن همراه ده‌ها کارمند شبکه الجزیره از جمله غاده عویس هک شده که این امر توسط حمله سایبری از سوی امارات و عربستان صورت گرفته است.

غاده عویس نیز اعلام کرد که تصاویر شخصی و گردش حساب‌های مالی وی هک شده است.

غاده عویس در این دادخواست آورده است که به دلیل انتشار گزارش‌هایی در مورد نقض حقوق بشر در عربستان و امارات، مورد هدف قرار گرفته است.

پس از هک شدن تلفن عویس بسیاری از تصاویر شخصی وی در توئیترها و شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

این دادخواست علاوه بر بن سلمان و بن زاید، مقامات ارشد و نهادهای دیگر از جمله «سعود القحطانی» دستیار سابق بن سلمان و پایگاه رسانه‌ای سعودی را نیز متهم کرده است.

این خبرنگار لبنانی ۱۰ دسامبر جاری در توئیتر خود نوشت که از بن سلمان و بن زاید در دادگاهی در فلوریدا آمریکا شکایت کرده است. زیرا آن دو گمان می‌کنند که می‌توانند خواسته‌هایشان را با پول بخرند یا دیگران را بترسانند، اما این اشتباه است. گمان می‌کنند که امکان محاکمه آن‌ها وجود ندارد و می‌توانند به رفتارهای مستبدانه خود ادامه دهند.

غاده عویس در ادامه به شکایت‌هایی که علیه محمد بن سلمان در آمریکا صورت گرفته پرداخت و در این خصوص به شکایت «خدیجه چنگیز» همسر «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی و شکایت «سعد الجبری» مقام سابق اطلاعاتی عربستان سعودی اشاره کرد و افزود: رهبران مستبد مصونیت ندارند و بالاتر از قوانین بین‌المللی نیستند.

دادگاه آمریکا بن سلمان و بن زاید را در پرونده شکایت خبرنگار الجزیره احضار کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *