پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خون ۵۰ خبرنگار شهید غزه اتحاد رسانه‌های آزاده جهان را در پی داشته است

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : شهادت ۵۰ خبرنگار از رسانه‌های مختلف جهان در غزه نشان دهنده جنایت تاریخی و جعلی بودن رژیم غاصب و منحوس اسرائیل است.
خون ۵۰ خبرنگار شهید غزه اتحاد رسانه‌های آزاده جهان را در پی داشته است

خون ۵۰ خبرنگار شهید غزه اتحاد رسانه های آزاده جهان را در پی داشته است خزر مسأله رسانه های محلی و ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط‌عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ ایمان شمسایی در آیین اختتامیه جشنواره رسانه خزر در چالوس، ضمن محکوم کردن جنایات و کودک کشی رژیم غاصب اسرائیل یادآور شد: متاسفانه طی هفته‌های اخیر، حدود ۵۰ خبرنگار رسانه‌های مختلف جهان در غزه به شهادت رسیدند و چنین اتفاقی سندی بر شقاوت رژیم منحوس اسرائیل محسوب می شود.

وی افزود: اتحاد رسانه های آزادی‌خواه جهان برای آگاه شدن مردم از حق و باطل در کنار شکسته شدن هیمنه پوشالی این رژیم جعلی از دستاوردهای غوغای طوفان الاقصی و خون شهدای خبرنگار است و امروز دیگر چیزی از ارتش اسراییل باقی نمانده و آمریکا رسما به میدان جنگ آمده است.

وی در ادامه درباره جشنواره خزر خاطر نشان کرد: امروز اصل و اساس جشنواره های تخصصی در حوزه رسانه، ایده پردازی و بیان و پرداخت مساله است؛ به این معنا که اگر جشنواره با موضوع خزر شکل پیدا کرد باید این مهم در صفحات و بخش های رسانه های مجازی در کنار صفحات اقتصادی و اجتماعی جایگاه داده شود.

این مقام مسوول توضیح داد : اگر جشنواره تخصصی مطبوعات سینما در کشور برگزار می‌شود برای آن است که سینما در هنر یک امتیاز بالایی دارد و می تواند بخش مجزا در کنار هنر قلمداد شود و خزر امروز یکی از مولفه های هویتی است و تمام مردم ایران حتی از دیگر کشورها سالی یکبار هم شده از این مواهب الهی دیدن می‌کنند.

شمسایی اظهار کرد : با وجود برخورداری از چنین مزیت الهی، رسانه‌های استانی و کشورهای مجاور نمی‌توانند مولفه هویتی خزر را به اولویت کشورشان تبدیل کنند و اگر مشکلاتی وجود دارد، رسانه ها باید پای کار بیایند و آن را حل کنند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : نقش رسانه ها در این حوزه بسیار مهم و اثربخش است؛ به معنای بهتر آنکه رسانه‌ها نقش جاده ۲ طرفه را دارند هم می توانند وحدت رویه و انسجام میان مسوولان ایجاد کنند و از طرفی هم با انعکاس حرف مردم، بهره‌گیری از سرمایه های اجتماعی به ویژه کارشناسان و صاحب نظران برای حل این مشکلات راهکار ارایه دهند.

وی ادامه داد: مشکلات خزر و بهره برداری شایسته از نعمت های آن، بیش از همه باید در رسانه‌های محلی مجاور دریا بازتاب داده شود و خود بخود به رسانه‌های سراسری و بین‌المللی به عنوان یک مسأله مهم، سرایت پیدا کند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی گفت: عرصه امروز، عرصه رسانه‌های محلی و بومی است و این جشنواره نیز به دنبال تقویت رسانه‌های محلی است، گفتمان گردشگری در مازندران باید به واسطه اصحاب رسانه ایجاد شود.

ایمان شمسایی ضمن قدردانی از مسوولان به ویژه استاندار بابت شناخت صحیح و درک درست از رسانه‌ها ابراز امیدواری کرد بتوانیم دغدغه ها و مشکلاتی که در این آیین مطرح شده را در سایه همدلی، همگرایی و انسجام رویه حل و فصل کنیم.

نخستین جشنواره رسانه ای خزر با رویکرد مدیریت شهری و گردشگری با شرکت ۳۵۱ اثر و برگزیده شدن ۴۱ اثر به همت شهرداری چالوس و مشارکت رسانه های کشور به ویژه استان های شمالی برگزار شد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14455

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *