ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خونتای میانمار خبرنگار آمریکایی را بازداشت کرد

1 دقیقه خوانده شده
یک خبرنگار آمریکایی که برای یک مجله میانماری کار می‌کند، توسط مقام‌های این کشور بازداشت شده است.
خونتای میانمار خبرنگار آمریکایی را بازداشت کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایسنا؛  مجله فرانتیر میانمار که هم به زبان برمه‌ای و هم انگلیسی و به صورت آنلاین منتشر می‌شود، در توییتر اعلام کرد، دنی فنستر روزنامه نگار آمریکایی و سردبیر این مجله در فرودگاه بین‌المللی یانگون و در حالیکه می‌خواست به کوآلالامپور، مالزی سفر کند، دستگیر شده است.

این مجله اعلام کرده نمی‌داند که چرا این روزنامه‌نگار آمریکایی بازداشت شده است و هنوز نتوانسته با او تماس داشته باشد اما متوجه شده است که وی را به زندانی در یانگون منتقل کرده‌اند که چندین دهه است میزبان هزاران زندانی سیاسی بوده است.

خونتای میانمار که فوریه سال جاری میلادی دولت آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه این کشور را سرنگون کرد، تاکنون حدود ۸۰ روزنامه‌نگار را بازداشت کرده است که تقریبا نیمی از آنها همچنان در انتظار دادگاهی یا تفهیم اتهام در بازداشت به سر می‌برند.

فنستر چهارمین خبرنگار خارجی در میانمار است که توسط مقام‌های نظامی این کشور دستگیر شده است.

بر اساس اعلام انجمن کمک رسان میانمار برای زندانیان سیاسی تقریبا ۴۳۰۰ تن در بازداشت به سر می‌برند که ۹۵ درصد آنها محکوم شده‌اند.

فنستر ۳۷ ساله متولد دیترویت آمریکا در اوت ۲۰۲۰ به این مجله میانماری ملحق شد.

یک وب سایت خبری متعلق به منطقه دیترویت آمریکا اعلام کرده است که این روزنامه نگار آمریکایی می خواست برای دیدار خانواده‌اش به مالزی برود که دستگیر شد.

خونتای میانمار خبرنگار آمریکایی را بازداشت کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *