ج٫ اردیبهشت ۲۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خبرنگاران ایرنا در جشنواره ملی رسانه شهر درخشیدند

1 دقیقه خوانده شده
شیراز- ایرنا- نخستین جشنواره ملی رسانه شهر با درخشش خبرنگار، دبیر خبر و عکاس ایرنا در شیراز به پایان رسید.
خبرنگاران ایرنا در جشنواره ملی رسانه شهر درخشیدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ آیین اختتامیه جشنواره رسانه شهر که فراخوان آن همزمان با روز خبرنگار در ۱۸ مردادماه سال جاری اعلام شده بود، عصر شنبه ۲۳ اسفندماه برگزار شد.

در این جشنواره سیده سمیرا متین نژاد از خبرگزاری ایرنا شیراز برای گزارش “نویسندگان در پایتخت کتاب ایران مشغول کارند” باعنوان برگزیده بخش ویژه شناخته شد.

فاطمه علی اصغر نیز با ارائه گزارش خود در ایرنا با عنوان “پز عالی در خانه‌های خالی”، در بخش گزارش، عنوان قابل تقدیر را به دست آورد.

دبیرخانه جشنواره در بخش ویژه “شیراز پایتخت کتاب ایران” از مجموعه عکس‌های شیواسادات عطاران عکاس ایرنا نیز در سه سال اخیر تقدیر کرد؛ همچنین این جشنواره از تلاش‌های  غلامرضا مالک‌زاده دبیر خبرگزاری ایرنا با عنوان پیشکسوت رسانه در حوزه شهری تجلیل کرد.

معاون فرهنگی شهردار شیراز در این مراسم با بیان اینکه نقش‌آفرینی رسانه‌ها در دنیای امروز، انکارناشدنی است، گفت: در حوزه مدیریت شهری وجود رسانه‌های مقید به اخلاق حرفه‌ای یعنی رسانه‌های منتقد و نه تخریب‌گر، صادق و منصف و نه جهت‌دار و یک‌طرفه، مطالبه‌گر و نه طلبکار، موتور محرک توسعه شهری خواهد بود.

مرتضی جعفری عنوان کرد: تعامل و گسترش رسانه‌ای و اطلاعاتی، فضا را برای ظهور شهروند رسانه‌ای آماده می‌کند که می‌تواند در ارتقای فرهنگ شهروندی نقش موثری ایفا کند.

او بیان داشت: اگر رسانه‌ها در عرصه فرهنگ دست راست مدیران و متولیان ارتقای فرهنگ باشند، می‌توانند نقش مهمی در ایجاد و افزایش تعلق خاطر شهروندان به شهر و نیز جامعه‌پذیری آنان ایفا کنند.

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این آیین عنوان کرد: برای توسعه فرهنگ عمومی و مدیریت شهری نیازمند رسانه‌های منتقد، ‌مطالبه گر و مستقل هستیم.

سید احمدرضا دستغیب با بیان اینکه رسانه پل دو سویه مردم و مسئولان است، افزود: بیشتر رسانه‌ها تمایل دارند که عملکرد مدیران را به مردم برسانند و به انعکاس مطالبه مردم به مسئولان کمتر توجه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نقد قدرت، عملکردها و مسئولیت‌ها از دیگر وظایف رسانه‌هاست، بیان کرد: در توسعه فرهنگ عمومی و مدیریت شهری نیازمند رسانه‌های منتقد، ‌مطالبه گر و مستقل هستیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز امیدواری کرد که بتوان در مسیر واقع بینانه با مطالعه و انتقاد و چالش از مسئولین این مسیر را بهتر برای ١۴٠٠ ترسیم کرد.

۱۰۲ خبرنگار از ۱۷ استان کشور ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسانه شهر ارسال کردند،  این جشنواره در دو بخش اصلی ویژه سه رشته مصاحبه گزارش و عکس برگزار شده است.

در بخش گزارش از همه رسانه‌های شایان توجه کشور در حوزه شهری همچون روزنامه همشهری، روزنامه شهر آرای مشهد، روزنامه خبر، روزنامه اصفهان زیبا و روزنامه دریا و خبرگزاری‌هایی همچون ایرنا، ایسنا و مهر آثار بسیاری ارسال شد.

خبرنگاران ایرنا در جشنواره ملی رسانه شهر درخشیدند

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *