ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

خبرنگاران از جنایت‌های اسراییل به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشتند

1 دقیقه خوانده شده
گروهی از خبرنگاران با تایید نامه‌ای برای دبیر کل سازمان ملل خواستار جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونسیتی و حفظ کرامت انسانی شدند.
خبرنگاران از جنایت‌های اسراییل به دبیرکل سازمان ملل نامه نوشتند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ تعدادی از خبرنگاران و نمایندگان رسانه‌ها دیروز، دوشنبه ۲۵ دی با حضور در نشست بزرگداشت شهدای خبرنگار غزه در مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تایید نامه ای که قرائت شد، از آنتونو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواستند تا با استفاده از جایگاه این نهاد بین المللی از جنایت های اسراییل در غزه جلوگیری کرده و مانع کشته شدن انسان های بی گناه و بی پناه در فلسطین شود.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ظهر امروز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت اخیر ۱۲ مورد جنایت مرتکب شد که در آن ۱۳۲ شهروند فلسطینی شهید و ۲۵۲ نفر دیگر زخمی شدند که با احتساب این شهدا، شمار کل شهدای نوار غزه از زمان آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۲۴ هزار و صد نفر افزایش یافت که از این تعداد ۱۱۸ خبرنگار به شهادت رسیدند.

فلسطین یعنی بیدار شدن وجدان انسانیت

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در این نشست که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: امروز فلسطین یعنی بیدار شدن وجدان انسانیت؛ اگرچه نهادهای بین المللی عدالت را با ادعای حقوق بشری به سخره گرفته اند ولی باید به مجاهدانی که در این راه تلاش می کنند، درود فرست اما سوال این است کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، چرا در مقابل جنایت های رژیم صهیونسیتی سکوت می کنند؟

وی افزود: یکی از آموزه‌های اهل بیت (ع) این است که مبنای هر آموزه ای بر رحمت الهی استوار است. عقلانیت، معنویت، عدالت و امنیت ذیل رحمت الهی است و مکتب اهل بیت بر اساس قواعد طلایی اخلاق شناخته می شود ولی رحمت الهی مانعی نیست که در برابر جنایت و ظلم ستمگران مقاومت نداشته باشیم.

رمضانی با استناد به کلام امیرمومنان که فرمود «کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا» (دشمن ستمگر و یاور مظلوم باشید) گفت: خدا وعده نصرت را به یاری کنندگان حق داده است. مقاومت در ذیل رحمت الهی است و همه می توانند از این رحمت استفاده کنند. رحمت در کنار مقاومت دو ویژگی مکتب اهل بیت است.

 آیت الله رضا رمضانی، دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

وی با اشاره به آیه پایانی سوره محمد(ص) افزود: وقتی در آیات مختلف قرآن بحث رحمت مطرح می شود، شدت برخورد با کفار نیز بیان شده است و بر اساس آیه ۲۵۷ سوره بقره، باید به طاغوت کفر ورزید که طاغوت همان علف های هرزی هستند که می خواهند به حیات انسانی آسیب برسانند.

دبیرکل مجمع اهل بیت(ع) با اشاره به ترویج تفکرات افراطی و تکفیری از سوی دشمنان اسلام گفت: برخی تلاش می کنند تا بگویند در زمان ظهور امام زمان (عج)، جهان را جنگ فرخواهد گرفت درحالی که امام زمان با خود رحمت به ارمغان می آورد.

تاریخ مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی به پایان رسیده است

وی با اشاره به شهادت ۱۱۸ خبرنگار در ۱۰۰ روز طوفان الاقصی گفت: خبرنگاران می خواستند واقعیت را به دنیا مخابره کنند و بگویند چه اتفاقی در گوشه ای از عالم رخ داده است ولی طرفداران این جنایت ها مدعی حقوق بشر هستند. البته ویژگی استعمار فرانو این است که بتوانند از مفاهیمی همچون حقوق انسان، آزادی و مهد آزادی سوء استفاده کنند. آن ها به دنبال فراگیر کردن سلطه خود هستند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: امروز بردگی مدرن را مشاهده می کنیم که در حوزه فکر، اخلاق، عمل و مقوله های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی شکل گرفته و مصداق پیدا می کند. از طرف دیگر ما با یک غول رسانه ای روبرو هستیم که در اختیار قدرتمندان است و اجازه نمی دهند این صحنه ها به جهان مخابره شود.

وی اضافه کرد: خبرنگاران نقش مخابره این پیام و روایتگری آن را دارند و استکبار جهانی نمی خواهد دنیا از جنایت های رژیم صهیونیستی به زنان و کودکان آگاه شود و لذا به شکل های مختلف این خبرنگاران را منکوب می کند. این خبرنگاران در خط مقدم جبهه بودند و می خواستند روایتگر این جنایت های بزرگ و زندان قرن باشند. آن ها روایتگر شهادت زنان و کودکان بودند که در تاریخ چنین جنایت هایی بی سابقه است.

رمضانی با بیان این که صهیونیست ها جایگاه اول را در مهارت مظلوم نمایی دارند، افزود: آن ها با جریان هولوکاست بسیاری را جذب خود کرده و در نظام سلطه نقش مهم و اصلی را ایفا می کنند. آن ها در هر کشوری تلاش می کردند تا مظلوم نمایی کنند. مثلا در برلین بهترین مکان را به عنوان یک قبرستان نمادین ساختند تا هر کسی در آن فضا قرار گیرد، نسبت به کشته شدگان احساس ترحم کند ولی باید گفت تاریخ مظلوم نمایی رژیم صهیونیستی با حضور خبرنگارانی که در این جبهه هستند، به سر رسیده و چهره های نفاق کسانی که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، آشکار شده است. همچنین چهره نفاق سران برخی کشورهای عربی نیز که به ظلم های اسراییل در کشتار زنان و کودکان و بی گناه که سکوت کرده و می کنند، آشکار شده و باید گفت بسیاری در این امتحان بزرگ الهی و انسانی مردود شدند.

در این مراسم نمایندگان برخی رسانه های منطقه همچون عدنان صباح تحلیلگر و خبرنگار فلسطینی، ضیف الله شامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن و غدیر آکاراس رئیس شورای علمای شیعه در ترکیه به بیان نظرات خود پرداختند.

ضیف الله شامی در این نشست به صورت مجازی پیام خود را قرائت کرد و گفت: ما امروز در این نشست، مواضع قهرمانان و مرزداران در فلسطین و همه سربازان جبهه مقاومت در کشورهای یمن،‌ فلسطین، لبنان، عراق، سوریه، تهران و سایر مناطق جبهه مقاومت را ستایش می کنیم. ما به تمام اهالی رسانه و اصحاب قلم های آزاد و تریبون ها می گوییم که به وظیفه خود عمل کنید، چرا که رسانه سلاح قوی و فعال است.

وی افزود: مسئله غزه در تمامی مناطق جهان به عنوان یک اصل جهادی و محوری مطرح است و همصدایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین در غزه و سایر مناطق جهان به عنوان یک اصل جهادی و محوری مطرح است.

شامی ادامه داد: ما تلاش صاحبان قلم و دوربین ها در این عرصه را ارج می نهیم و به آنان می گوییم شما مرحله بزرگی را پشت سر گذاشتید و خون روزنامه نگاران شهید و آزاده هیچ گاه پایمال نخواهد شد و به سایر روزنامه نگاران در جهان اعلام می کنیم که ستمگری جنایتکاران نباید شما را بترساند و شما تاریخ را جاودانه خواهید کرد.

در این مراسم از پوستر شهدای خبرنگار غزه رونمایی شد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15054

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *