ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

جزئیات و قوانین بخش عکس خبری رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» تشریح شد

1 دقیقه خوانده شده
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با تشریح جزئیات و قوانین بخش عکس خبری رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار»، گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد رسانه‌ای، 9 دی ماه 1400 است.
جزئیات و قوانین بخش عکس خبری رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» تشریح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت‌الاسلام «مجتبی پوریوسفی» امروز جمعه، ۳ دی ۱۴۰۰ در نشست خبری رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار»، با تشریح قوانین و جزئیات بخش عکس خبری این رخداد رسانه‌ای، اظهار کرد: جلوه ماندگاری و ترویج مفاهیم ارزشی مانند میهن‌پرستی، از خود گذشتگی، ایثار و شهادت و جلوه‌های ویژه از تشییع پیکر شهدا از جمله موضوعات این مسابقه است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان تصریح کرد: بازتاب الگوبرداری مجموعه‌های مردمی از سیره شهید میرزا کوچک جنگلی و شهید حاج قاسم سلیمانی، مانند جلوه‌های ویژه ایثار و ارائه خدمات اجتماعی در مواقع بحران و … نیز از دیگر موضوعات بخش عکس رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» است.

وی با اشاره به اینکه همه عکاسان می‌توانند در این رقابت شرکت کنند، افزود: هر عکاس می‌تواند با حداکثر پنج اثر به صورت تک عکس و ۲ مجموعه در این رقابت حضور یابند.

حجت‌الاسلام پوریوسفی با بیان اینکه عکس‌های گرفته شده با موبایل در صورت دارا بودن شرایط فنی مناسب پذیرفته می‌شود، تاکید کرد: تعداد عکس‌های ارسالی در قالب مجموعه عکس برای هر مجموعه ۳ تا ۱۰ فریم است.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد:هر عکس می‌تواند فقط یک بار و تنها در یک بخش چه به عنوان تک عکس و چه به عنوان یک عکس در یک مجموعه، شرکت داده شود؛ عکسی که بیش از یک بار در این رقابت شرکت داده شود، از تمامی بخش‌ها حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی عکس‌های ارسالی باید دارای کپشن (عنوان) باشد، اظهار کرد: مجموعه عکس‌ها علاوه بر عنوان برای هر عکس باید دارای استیتمنت یا بیانیه باشند.

حجت‌الاسلام پوریوسفی با اشاره به اینکه ویرایش عکس‌ها در حد استانداردهای پذیرفته شده مجاز است، گفت: ویرایشی که منجر به مخدوش شدن اصالت و محتوای عکس شود، قابل قبول نبوده و در صورتی که عکسی از نظر هیات داوران مخدوش تشخیص داده شود، از مسابقه حذف می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: عکس‌هایی که با تکنیک مالتی اکسپوز، کولاژ، فتو مونتاژ، پانوراما، ترکیبی و دستکاری شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند.

وی با بیان اینکهعکس‌ها باید فاقد واتر مارک باشند، افزود: تمام عکاسان راه یافته به مرحله نهایی، موظف هستند اصل فایل عکس خود را جهت بررسی به دبیرخانه ارائه دهند.

حجت‌الاسلام پوریوسفی تاکید کرد: هر فریم عکس در مجموعه‌ها با نظر داوران می تواند به بخش تک عکس منتقل شده و در آنجا داوری می‌شود.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه برگزار کننده نسبت به استفاده عکس‌ها در اقلام تبلیغاتی، کتاب نشان عکس سال و وب سایت نشان مجاز است، اظهار کرد: قوانین ذکر شده الزام‌آور و ارسال اثر به معنای پذیرش تمامی قوانین رقابت می‌باشد؛ برگزارکننده مجاز به حذف آثار  شرکت کنندگانی که قوانین را رعایت نکرده باشند، است.

وی به قوانین، جزئیات و مشخصات فنی عکس‌های ارسالی اشاره کرد و گفت: عکس‌ها می‌بایست با فرمت JPEG  ارسال شود و ضلع بزرگ عکس‌ها ۱۵۰۰ پیکسل و با حجم زیر ۱ مگابایت ارسال شوند.

حجت‌الاسلام پوریوسفی با اشاره به اینکه اطلاعات مورد نیاز اعم از عنوان، کپشن، استیتمنت برای هر مجموعه و کپشن برای تک عکس باید ذکر شود، خاطرنشان کرد: عکس‌هایی که مشخصات کامل ندارند، از رقابت حذف می‌شوند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه رویداد رسانه‌ای «سردار تا سردار»، ۹ دی ماه ۱۴۰۰ است، اذعان کرد: علاقه مندان باید آثار خود را جهت شرکت در مسابقه از طریق فضای مجازی به شماره ۰۹۹۱۷۱۱۵۲۰۲ ارسال کنند.

جزئیات و قوانین بخش عکس خبری رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» تشریح شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *