ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

جامعه رسانه‌ای هرمزگان با درگذشت سید علی علوی داغدار شد

1 دقیقه خوانده شده
خبر درگذشت سید علی علوی، خبرنگار،‌ روزنامه نگار و فعال رسانه‌ای هرمزگان جامعه رسانه‌ای استان را داغدار کرد.
جامعه رسانه‌ای هرمزگان با درگذشت سید علی علوی داغدار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ سید علی علوی، متولد شهریور ۵۶ ، مدیر مسوول پایگاه خبری هرمزگان آنلاین دارای سابقه طولانی مطبوعاتی بود که جمعه شب در بیمارستان رودان بر اثر ایست قلبی درگذشت.

علوی سردبیری ندای جوان، سفیر جنوب، ارمغان بندر، عضو چهار دوره هیات مدیره خانه مطبوعات هرمزگان، مدیرعامل ۲ دوره خانه مطبوعات هرمزگان و عضو هیات موسس و هیات مدیره خانه مطبوعات ایران، مدیر روابط عمومی منطقه آزاد قشم و خانه مطبوعاتی قشم از جمله فعالیت‌های این روزنامه نگار رودانی است.

وی کسوت معلمی هم داشت و درس ادبیات را در مدارس متوسطه دوم شهرستان رودان تدریس می‌کرد.

علوی متولد شهریور سال ۱۳۵۶ هجری شمسی بود که از وی ۲ فرزند به یادگار مانده است.

گفتنی است شهرستان رودان یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان در ایران است. مرکز این شهرستان، شهر دهبارز است. شهرستان رودان که در شرق هرمزگان قرار گرفته، از شمال به فاریاب، از شمال‌شرقی به کهنوج،از شمال غربی به حاجی آباد ، از شرق به منوجان ، از جنوب و جنوب غربی به میناب و از غرب به بندرعباس محدود می‌شود. رودان با مساحتی حدود ۳۰۴۴٫۵ کیلومترمربع، در فاصله ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس قراردارد. شهر رودان مرکز این شهرستان در ۲۷ درجه و ۲۷ دقیقه عرض شمالی و ۵۷ درجه و ۱۱ دقیقه طول شرقی واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۹۰ متر است. رودان در قدیم به نام «رودکان» معروف بوده و وجه تسمیه آن، وجود رودخانه‌های متعدد و پرآب است. آب و هوای این منطقه گرم و خشک است و زمستانی معتدل و تابستانی گرم دارد. براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان رودان ۱۲۴٬۵۲۲ نفر است.گویش مردم رودان یکی از گویش های زیرسویی زبان اچمی است. وجود رودخانه‌های دائمی و آب شیرین متعدد، ذخایر به نسبت عظیم آب‌های زیرزمینی و دشت‌ها و جلگه‌های آبرفتی، خاک حاصل‌خیز و علاقه مردم به کشاورزی، همه و همه باعث شده کشاورزی در این منطقه رشد و توسعه زیادی داشته‌است. مهم‌ترین محصولات کشاورزی رودان شامل خرما، مرکبات، صیفی‌جات و غلات است. لیمو ترش، پرتقال و نارنگی از مرکبات با ارزش این شهرستان و گوجه‌فرنگی، خیارسبز، هندوانه، پیاز، بادمجان و انواع سبزی‌ها از مهم‌ترین صیفی‌جات منطقه هستند. وجود کارخانه‌های تولید لبنیات، سردخانه و بسته‌بندی محصولات کشاورزی از دیگر مزیت‌های اقتصادی منطقه‌است. وجود دانشگاه آزاد اسلامی رودان که به همت دکتر شهریار مشیری و در زمان ریاست دکترحمید باقری دهبارز ساختمان کنونی آن تاسیس و به اتمام رسید یکی از دلایل افزایش دانش آموختگان و ورود دانشجویان شهرستان های دیگر برای تحصیل به این شهرستان را سبب شده است که این امر می‌تواند مزیت دیگری برای شهرستان رودان باشد.

جامعه رسانه‌ای هرمزگان با درگذشت سید علی علوی داغدار شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *