ی٫ اردیبهشت ۳۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

توصیه دادستان شهریار به خبرنگاران درآستانه انتخابات؛ “فضاسازی نکنید”

1 دقیقه خوانده شده
دادستان شهریار در جهت دوری از تنش زدایی انتخاباتی، به اصحاب رسانه توصیه کرد، از انتشار اخبار غیرموثق و بعضاً برخی از خبرهای"موثق" هم خودداری کنند.
توصیه دادستان شهریار به خبرنگاران درآستانه انتخابات؛ "فضاسازی نکنید"

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری بسیج؛ در جلسه شورای اعضای تامین شهریار، “حمید عسگری پور”، دادستان این شهرستان به نقش رسانه ها در شور آفرینی انتخاباتی و زمینه حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای اشاره کردو گفت: تولید محتوای مناسب و روشنگری رسانه ها در نزدیکی انتخابات می تواند انتخاباتی بی بدیل و پرشور را رقم‌بزند.

دادستان عمومی و انقلاب شهریار،نسبت به ارتکاب جرائم در فضای مجازی هشدار داد و افزود: این جرائم می تواند زیان بسیاری را متحمل مردم و نظام کند، زیرا خبرها در این فضا به سرعت در جهان انتشار می باید و دشمنان نیز به دنبال فرصت و سوء استفاده های خود هستند.

وی تاکید کرد: در حوزه رسانه قوانین متعددی همچون قانون مطبوعات در نظام حقوقی کشور وجود دارد و قانون‌گذار در قانون اساسی و قوانین عادی رسیدگی به پرونده‌های سیاسی و مطبوعاتی را با حضور هیات منصفه پیش‌بینی کرده است.

دادستان شهریار، در عین حال خواستار حفظ آرامش جامعه و جلوگیری از بروز تنش در انتخابات شد و گفت: اصحاب رسانه و مطبوعات تا حتی الامکان از فضاسازی رسانه ای جلوگیری کنند و در انتشار خبرهای ناموثق و بعضاً موثق توجه بیشتر داشتنه باشند.

او از کاندیداهای انتخاباتی هم درخواست کرد،تبلیغات خود در فضای مجازی را در موعود مقرر انجام دهند و این اشاعه موجب تخریب و هجمه به سایر داوطلبان نشود.

“به گفته دادستان شهریار، نامزدهای انتخاباتی،برای افزایش لایک و بازدیدهای صفحات شخصی، از التهاب آفرینی در شهرستان جلوگیری کنند.

عسگری پور، در خاتمه از ایجاد مکانی برای گفتگو و ارائه برنامه های داوطلبان انتخابات شوراهای شهر سخن گفت و تصریح کرد: شکل گیری چنین انجمنی اقدامی مفید برای امنیت انتخابات و دوری از تنش زدایی است.

توصیه دادستان شهریار به خبرنگاران درآستانه انتخابات؛ “فضاسازی نکنید”

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *