ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تقویت معیشت اصحاب رسانه و مطبوعات از مهمترین اولویت های ماست

1 دقیقه خوانده شده
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: اقتصاد خبرنگار باید به آنجا برسد که بیش از حمایت های مادی، نیازمند حمایت های معنوی از سوی دولت باشد.
تقویت معیشت اصحاب رسانه و مطبوعات از مهمترین اولویت های ماست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان؛ نشست اعضای بسیج رسانه استان با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، پیش از ظهر پنجشنبه بیست و ششم خرداد ماه برگزار شد.

منصور احمدی در این دیدار که به درخواست و دعوت بسیج رسانه برگزار شد، گفت: حوزه مطبوعات از مهمترین اولویت های ماست و در طول همین چهل و دو روز گذشته، پنج جلسه در راستای ساماندهی این حوزه با خبرنگاران، اعضای خانه مطبوعات و پیشکسوتان مطبوعات داشته ایم.

وی تصریح کرد: از صحبت های حاضران، ده موضوع و مطالبه شما را احصاء کردم و انشاالله در جلسات آتی که پیشنهاد می شود به صورت هفتگی باشد، در خصوص رفع آن برنامه ریزی خواهیم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، سپس ابراز داشت: نقد اصحاب رسانه اگر پیشداوری نکرده و به قول معروف ” یک طرفه به قاضی نرفته باشند” قطعا کارگشا خواهد بود و مدیران نیز باید از این موضوع استقبال کنند.

احمدی سپس با تاکید بر اینکه 《 مشکلات این حوزه باید با همدلی و وحدت و در دورن خود خانواده مطبوعات حل و فصل گردد》افزود: استقلال‌ رسانه ای موجب می شود، انتقادات خبرنگاران بدون حب و بغض و از سر دغدغه‌مندی برای توسعه استان و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و این استقلال در گرو تقویت اقتصاد رسانه است که می تواند نشریات محلی را که به شدت وابسته به کمک ها و یارانه های دولتی هستند، به سمت تولید محتوای سازنده و نقد کارگشا رهنمون سازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بسیج یک مکتب است و مجاهده رسانه ای در راستای جهاد تبیین، می تواند توسط بسیج رسانه ای استان ساماندهی و تسریع گردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان سپس خاطر نشان ساخت: از استقلال خانه مطبوعات و نافذ بودن خانه مطبوعات استقبال می کنیم و تاکنون بارها از اعضای خانه و هیات مدیره خواسته ایم که مشکلاتشان را به صورت درون گروهی حل کنند.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر رفع مشکلات معیشتی و تقویت اقتصاد اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: اجرای طرح جامع ساماندهی اصحاب رسانه، مطبوعات و خبرگزاری های استان را به زودی آغاز خواهیم کرد و در این راستا ملاک را نه دیدگاه های شخصی سیاسی، بلکه پایبندی به آرمان های انقلاب، امام (ره)، شهدای عزیز و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می‌دانیم.

در ابتدای این جلسه، مسئول بسیج رسانه ای استان ضمن تشکر از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت پذیرفتن دعوت اعضای و برگزاری دیدار صمیمانه با ایشان، گفت: اصلی ترین هدف ما از این دیدار، بیان برخی مشکلات به صورت بی واسطه به متولیان حوزه رسانه استان بوده است.

رضا مریدی ادامه داد: اصلی ترین مطالبه اصحاب رسانه استان، ایجاد و راه اندازی مجتمع رسانه ای است که می تواند به پویایی مطبوعات، نشریات و تمامی رسانه های استان منجر شود.

وی افزود: متاسفانه در طی چند وقت اخیر شاهد بی اخلاقی های در فضای رسانه ای استان هستیم که نیاز است به صورت قانونمند پیگیری شود.

مسئول بسیج رسانه استان لرستان در پایان خاطر نشان ساخت: بیشتر نشریات استان به جای تولید محتوا به سمت پوشش عملکرد دستگاه های اجرایی پیش رفته اند و لذا ضروری است که یک طرح برای تقویت تولید محتوا تدوین و اجرایی شود.

تقویت معیشت اصحاب رسانه و مطبوعات از مهمترین اولویت های ماست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *