ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تقدیر از خبرنگار ایبنا

1 دقیقه خوانده شده
نخستین جایزه بشر دوستانه صنعت چاپ به برادران صلاحی از چاپخانه صلاحی رسید؛ مجموعه‌ای که در روزهای شیوع بیماری کرونا اقدام به تولید ماسک کرده بود.
تقدیر از خبرنگار ایبنا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایبنا؛ مراسم اهدای جایزه بشر دوستانه صنعت چاپ و تقدیر از رسانه‌های تخصصی این صنعت با حضور مظفر علیخانی، معاون امور تشکل‌ها و استان‌های اتاق بازرگانی ایران، محسن شمس، مدیر اجرایی جشنواره صنعت چاپ، اسکندر خمسه‌پور، رئیس انجمن پیشکسوتان صنعت چاپ و هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و به همت اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مظفر علیخانی، معاون امور تشکل‌ها و استان‌های اتاق بازرگانی ایران در سخنانی با اشاره به فعالیت کارآفرینان در صنعت گفت: اشتغال‌زایی، رمایه‌گذاری و تولید کالا و خدمات اگرچه اهمیت ویژه‌ای دارد و به توسعه کشور و دولت کمک می‌کند اما در کنار آن‌ها کارهای انسان‌دوستانه و مشارکت در این فعالیت‌ها نیز در کارنامه فعالان صنعت بخصوص صنعت چاپ دیده می‌شود.
وی افزود: تمدن هفت هزار ساله ایران نمون‌های بسیاری از رفتارهای کارآفرینان، کسبه و بازرگانان را دارد و پس از ورود اسلام به ایران نیز این فعالیت‌ها در قالب تعارفی چون باقیات صالحات، صدقه جاریه و کار خیر به فرهنگ دینی و ملی ما وارد شد و اکنون بسیاری از فعالان صنعت در کنار حرفه خود و فعالیت‌های اقتصادی به این اقدامات مشغول هستند.
علیخانی با بیان اینکه همیشه بازار ما در کنار حوزه علمیه و مکاتب مدرسه‌ای قرار داشته است، عنوان کرد: در میان فعالان صنایع مختلف شاهد حضور خیرین مدرسه‌سازی، بیمارستان‌سازی، ستاد دیه، ستاد جهیزیه و .. هستیم  این افراد همیشه یاری‌رسان ملت و مردم بوده‌اند.
وی با اشاره به تجربه برگزاری اولین جایزه بشردوستانه توسط اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ از آن به عنوان یک اقدام قابل تقدیر نام برد و گفت: این اقدام کار خوبی است که در ایجاد سازمانی برای جذب سرمایه ارزشمند است از سوی دیگر اقدامی است که موجب می‌شود خیرین صنعت چاپ به جامعه معرفی شود.
علیخانی یادآور شد: الگوسازی از اقدامات و فعالیت این افراد نکته مهم دیگری است که از دل این برنامه بیرون می‌آید و در راستای بحث فرهنگ‌سازی در جامعه بسیار ارزشمند است زیرا باید تلاش کنیم کار و نیت خیر به جامعه و افکار عمومی معرفی شود.
وی در پایان از تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران در روزهای کرونا تقدیر کرد و گفت: رسانه‌های جمعی برای تنویر افکار عمومی و شفاف‌سازی مردم تلاش کردند و هدف آن‌ها این بود که جامعه را به سمت اهمیت صنعت چاپ هدایت کنند و موفق هم بودند.
به گفته علیخانی، تقدیر از تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران در این مساله اهمیت زیادی دارد زیرا رسانه‌ها ابزار مهمی برای اطلاع‌رسانی در جامعه هستند و باید به آن‌ها اهمیت داده شود.
در بخش دیگر این نشست محسن شمس مدیر اجرایی جشنواره چاپ که به نمایندگی از اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برنامه حضور داشت، طی سخنانی با اشاره به فعالیت مجتمع چاپ صلاحی گفت: ما اردیبهشت ماه امسال به همراه مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این چاپخانه بازدید کردیم و شاهد بودیم با اینکه کار و حرفه‌شان این نبود ولی وظیفه و مسوولیت اجتماعی خود دانشتند که کار خود را رها کنند و به تولید ماسک بپردازند.
وی ادامه داد: این در حالی بود که سالن چاپ تعطیل و دستگاه‌هایشان همه خاموش بود و و در دوران کسادی بازاری که کرونا ایجاد کرده بود همه همت خود را به کار گرفته بود تا علاوه بر اشتغال‌زایی به صورت سه‌شیفته به تولید ماسک برای جامعه صنعت چاپ بپردازد که این اقدام بسیار ارزشمند بود.
شمس همچنین با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی و توجه به این اقدامات عنوان کرد: این مراسم می‌تواند انگیزه‌ای برای سایر اهالی چاپ باشد و ما نیز امیدواریم در دروه‌های آتی جشنواره صنعت چاپ بتوانیم بخشی را به تجلیل از خیرین این صنعت اختصاص دهیم.

بابک عابدین رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ دیگر سخنران این مراسم نیز به اقدامات فعالان صنعت چاپ در کارهای خیر گفت: از ابتدای امسال به کمک اعضای اتحادیه کمپین مهر صنعت چاپ را راه‌اندازی کردیم و برای کاهش فشار معیشتی به کارگران چاپخانه‌ها حدود ۷۰۰ بسته کمک معیشتی به کارگران اختصاص یافت.
وی افزود: در ادامه فعالیت‌های خود نیز فعالیت‌های چاپ صلاحی را رصد کردیم و دیدیم که در دوران سخت کرونا که همه ما برای حفظ مسایل اقتصادی نیازمند فعال بودن واحدهای تولیدی هستیم این مجموعه خطوط تولید خود را عوض کرد که البته کار آسانی هم نبوده است.
عابدین با بیان اینکه این اقدام برای کاهش فشار اقتصادی به جامعه صنعت چاپ و مردم بوده است،  توضیح داد: در زمانی که ماسک سه لایه در کشور بسیار کم و محدود بود و قیمت آن به بالای پنج تا شش هزار تومان هم رسید این مجموعه بدون اینکه قصد سودجویی داشته باشد ماسک چاپخانه‌هایی که مشکل تامین ماسک داشتند را تولید کرد و اکنون با حمایت این مجموعه و سایر خیرین اکنون ماسک به وفور در کشور وجود دارد.
عابدین همچنین به نقش اثرگذار رسانه‌های فعال در حوزه اطلاعرسانی اخبار صنعت چاپ اشاره کرد و گفت: بسیاری از رسانه‌ها در کنار مسوولیت اطلاع‌رسانی در این شرایط خطرناک در کنار صنعت چاپ بودند و اخبار این حوزه را منتشر می‌کنند و اطلاعات مورد نیاز صنف را تامین می‌کردند.
وی ادامه داد: این رسانه‌ها بودند که با انتشار اخبار، مصاحبه‌ها و گزارش‌های خود اهمیت صنعت چاپ را به گوش مسئولان رساندند و این برنامه نیز تلاشی برای تقدیر از زحمات آن‌ها است.
در پایان این مراسم از خبرگزاری‌ کتاب ایران (ایبنا)، خبرگزاری تسنیم و نشریه چاپ و نشر برای پرداختن به مشکلات و معضلات صنعت چاپ تقدیر شد.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=6409

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *