ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تفاهم نامه حمایت از خبرنگاران همدان از سوی خانه مطبوعات استان منعقد شد

1 دقیقه خوانده شده
تفاهم نامه حمایت از خبرنگاران مطالبه گر و احقاق حقوق مردم بین ستاد امربه معروف و نهی از منکر، خانه مطبوعات و بسیج رسانه استان همدان منعقد شد.
تفاهم نامه حمایت از خبرنگاران همدان از سوی خانه مطبوعات استان منعقد شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان؛ حجت الاسلام یاسر مظاهری در دیدار با مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان و مسئول سازمان بسیج رسانه استان با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت بسیج رسانه و مطبوعات استان برای احیای فرهنگ فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد، اظهار داشت: خوشبختانه در عرصه احیای امر به معروف و نهی از منکر در سطح استان موفقیت‌هایی داشتیم اما نمی‌خواهیم نمره ۲۰ به خود بدهیم.

وی با بیان اینکه در روایات آمده اینکه انسان خود را مذمت کند و مورد نکوهش قرار دهد از عبادات ثقلین بالاتر است افزود: اولین نکته‌ای که مردم درباره امر به معروف نکردن می گویند حمایت نکردن است، مسئله‌ای که بخشی از آن به ناجا، ستاد احیای امر به معروف، دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها بر میگردد.

دبیر ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر همدان با این توضیح که بسیاری از افراد و مسئولان که هدف اصلی امر به معروف هستند خیلی دوست ندارند این فرهنگ تقویت شود مطرح کرد: این افراد امر به معروف و نهی از منکر را مزاحم کار خود می‌دانند.

وی با بیان اینکه ما اهل تسامح و تساهل در مسائل معروفات و منکرات نیستیم عنوان کرد: آقایان دولت جدید ۵ ماه است روی کار آمده است، چه اتفاقی دارد رخ می‌دهد؟ سرمایه اجتماعی دارد از دست می‌دهد به همین دلیل رسانه باید مطالبه گری از مسئولان را شروع کند.

دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان امضای این تفاهم نامه را قدمی مثبت در این فضا میدانم، با انتقاد از روند انتصابات در استان مطرح کرد: افراد قبل از اینکه سر کار بیایند دغدغه‌های دین و مردم داشتند و حالا که سر کار آمدند به دنبال انتصاب دوستان خود هستند.

وی با بیان اینکه مقاومت را باید از حاج قاسم یاد گرفت ادامه داد: ما نسبت به ارزش‌ها کوتاه نمی‌آییم کما اینکه مردم و سرمایه‌های اجتماعی نیز برای ما اهمیت بسیار دارند.

مظاهری اظهار داشت: امضای این تفاهم نامه در سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را به فال نیک میگیریم و امیدواریم حضرت زهرا(س) که اولین شهیده امر به معروف و نهی از منکر هستند ما را یاری کنند.

وی همچنین با تشریح وضعیت کنونی جامعه در عرصه امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: امروز بی تفاوتی در بین مردم اپیدمی شده است و ما باید مردم را از این بی‌تفاوتی بیرون بیاوریم.

ناصر قوامی مشوق مسئول سازمان بسیج رسانه استان نیز در این برنامه اظهار داشت: در تلاش بودیم که یک هم افزایی بین رسانه‌ها و ستاد احیای امر به معروف برای حل مشکلات این عرصه که منجر به حل مشکلات مردم می‌شود، ایجاد شود.

وی با بیان اینکه قطعا وقتی این جبهه واحد ایجاد شود در بین مسیولان بازدارنده بوده و می‌شود مشکلاتی که بر اثر ترک فعل مسئولان رخ داده است را پیگیری کرد گفت: برای حل مشکلات مردم همه پای کار می‌آیند کما اینکه باید مسائل مردم عالمانه، عاقلانه و منصفانه بررسی و حل شوند.

این مقام مسئول با این توضیح که گاهی اقدامات ما ممکن است خوشایند مسئولان نباشد اما مردم و حال خوب آنها برای ما دغدغه است مطرح کرد: گاهی برخی ترک فعل مدیران تبعات سنگین دارد و موجب نا امیدی مردم در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت ما باید حل مشکلات از سرچشمه باشد ادامه داد: در این فضا خبرنگار به عنوان کسی که حق مردم را مطالبه می‌کند باید امنیت داشته باشد تا بتواند در این فضا مطالبه گری کند.

محمدرضا خوشگفتار مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان نیز با اشاره به اینکه از قبل حمایت‌هایی از اصحاب رسانه داشتیم و با استفاده از وکلا و دیگر افراد مسئایل آنها را پیگیری می کردیم اظهار داشت: خبرنگاران در عصر حاضر سربازان خط مقدم امر به معروف و نهی از منکر هستند بنابراین نیازمند حمایت هستتد تا قدرت نوشتن داشته باشند.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات اصحاب رسانه مجبور هستند برای حفظ مصالح جامعه سکوت کنند عنوان کرد: امیدواریم این تفاهم نامه کمکی برای ادامه راه و شروعی برای انجام دیگر کارها باشد.

تفاهم نامه حمایت از خبرنگاران همدان از سوی خانه مطبوعات استان منعقد شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *