چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

تشریح «سند تحول دولت مردمی» برای مدیران رسانه‌ها

1 دقیقه خوانده شده
سند تحول دولت مردمی، طی جلسه‌ای با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت و اصفهانی، دبیر این سند برای مدیران رسانه‌ها تشریح شد.
تشریح «سند تحول دولت مردمی» برای مدیران رسانه‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی بهادری جهرمی سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در جلسه‌ای که با حضور مدیران رسانه‌ها در معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، تدوین سند تحول دولت را نشان از اهتمام دولت و شخص رئیس جمهور به حل مسائل و مشکلات مردم دانست و از رسانه‌ها خواست که به‌عنوان پاسداران منافع و حقوق مردم، دولت را در اجرای سند و حل مشکلات مردم یاری کنند.

به گفته سخنگوی دولت، در سند تحول سعی شده است مسائل و چالش‌های اصلی کشور احصاء شده و پس از انجام اولویت‌بندی‌ها، اقدامات لازم برای اجرای آن‌ها اتخاذ و در نهایت، میزان پیشرفتِ برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌طور منظم گزارش شود.

بهادری جهرمی، سند تحولی دولت را سندی برای مطالبه رئیس جمهور از بدنه اجرایی کشور توصیف کرد و به جلب مشارکت بیش از ۵۰۰ نفر از پژوهش‌گران و نخبگان کشور در فرآیند تدوین که اغلب آن‌ها هم دارای سوابق اجرایی در حوزه‌های تخصصی خود بودند، اشاره کرد.

در بخش دیگری از این نشست، اصفهانی، دبیر سند تحول دولت مردمی، ضمن ارائه گزارشی از روش‌ها و الگوهای به‌کار گرفته شده در فرآیند تدوین، عدالت‌محوری و فسادستیزی را ازجمله اصلی‌ترین موضوعات مورد تاکید در این سند عنوان کرد.

دبیر سند تحول دولت، الگوی به‌کارگرفته شده در به‌کارگیری نخبگان به‌جای دولتمردان برای تدوین سند را یکی از ابتکارات بدیع دولت دانست و گفت: پیش از این رسم بر این بود که دولت‌ها سندی را تهیه می‌کردند و پس از آن در اختیار نخبگان قرار می‌دادند اما تدوین این سند بدون هیچ‌گونه نگاه سیاسی به نخبگان سپرده شد و انجام هر تغییری در متن، به ارائه ادله کافی از سوی دولتمردان منوط است.

در بخش پایانی این نشست، برخی مدیران رسانه‌های حاضر به بیان نکات مورد نظر خود پیرامون سند تحول دولت پرداختند.

نسبت سند تحول با قوانین بالادستی نظیر سند چشم‌انداز در افق ۱۴۰۴، چگونگی فرآیندهای اجرایی و نحوه اجرای مواردی که نیاز به مصوبه مجلس شورای اسلامی دارد، چگونگی ضمانت اجرا و… ازجمله نکات مورد اشاره مدیران رسانه‌ای حاضر در این نشست بود.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=10957

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *