وی با تأکید بر این که تأمین مسکن، مهمترین دغدغه خبرنگاران استان است، تصریح نمود: درآمد ناکافی و نداشتن ثبات شغلی سبب شده اغلب خبرنگاران استان از مسکن مناسب محروم بمانند.
به گفته وی؛ رفع این دغدغه و جانمایی فضای مناسب برای مسکن خبرنگاران، همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی را می طلبد.
مشاور استاندار با اشاره به جایگاه خبرنگاران در انعکاس مسایل استان و پیگیری مشکلات همه اقشار و گروه های جامعه، رفع اصلی ترین دغدغه این قشر را وظیفه همه دستگاه ها و حوزه های مؤثر و متولی خواند.
مقامی از اقدامات صورت گرفته در راستای تأمین مسکن خبرنگاران در سنوات گذشته گفت و متذکر شد: با عنایت به این که مکان هایی که برای تأمین زمین پیشنهاد می شده، درخور شأن خبرنگاران نبوده، این پیشنهادها تاکنون راه به جایی نبرده است.
وی تأکید کرد: جانمایی مسکن خبرنگاران باید به گونه ای صورت گیرد که ارزش افزوده به همراه داشته باشد.
شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور مدیرعامل و نایب رئیس خانه مطبوعات استان و نیز مدیرکل و معاونین مسکن شهری و عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان و با هدف پیگیری مشکل مسکن اهالی رسانه برگزار شد، مقرر گشت خبرنگاران متقاضی مسکن در خراسان جنوبی تا نیمه اسفند برای ثبت نام و اعلام درخواست خود به خانه مطبوعات اقدام نمایند.
گفتنی است استان خراسان جنوبی یکی از استان‌های ایران است. این استان در شرق ایران واقع شده و مرکز آن، شهر بیرجند است. استان خراسان جنوبی،تا سال ۱۳۸۳ به همراه خراسان شمالی و خراسان رضوی، استان خراسان را تشکیل می‌دادند و در آن سال با مصوبه مجلس شورای اسلامی و پس از تقسیم استان خراسان به سه استان، در سال ۱۳۸۳ ایجاد شد. مساحت این استان۱۵۱٬۱۹۳ کیلومتر مربع است که از این نظر سومین استان ایران است. بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت آن برابر با ۷۶۸٬۸۹۸ نفر می‌باشد و از این نظر ۲۸اُمین استان کشور به‌شمار می‌رود.
https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=11712