چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

بازدید معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از کتابخانه نظامی گنجوی

1 دقیقه خوانده شده
عبدالرضا علی پناه معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از کتابخانه عمومی نظامی گنجوی بازدید کرد.
بازدید معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از کتابخانه نظامی گنجوی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ عبدالرضا علی پناه رئیس انجمن کتابخانه های تهران، همزمان با نوزدهمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور و روز کتابخانه گردی از کتابخانه عمومی نظامی گنجوی بازدید کرد و در جریان کار و مشکلات پیرامون کتابخانه ها و به خصوص این کتابخانه قرار گرفت.

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی با اشاره به این که تنها این کتابخانه به نام نظامی گنجوی مزین شده است، نظامی گنجوی را یکی از بزرگترین مفاخر ایران قلمداد کرد و یادآور شد: با توجه به این موضوع که شماری از کشورهای منطقه در تلاش هستند تا نام شاعران و اندیشمندان ایرانی تصاحب کنند در حالی که این بزرگان و مشاهیر از جمله نظامی گنجوی، متعلق به فرهنگ سرزمین ایران هستند و در حقیقت بسیاری از مفاهیم فرهنگی ما در آثار آنها نمود و ظهور یافته است. به عنوان مثال پنج گنج نظامی در واقع به نوعی بیانگر فلسفه و فرهنگ ایران زمین است و به فلات بزرگ ایران تعلق دارد.

عبدالرضا علی پناه در ادامه یادآور شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به منظور پاسداشت و حفاظت از مفاخر ایران در دو سال گذشته، برنامه‌های متنوعی را به اجرا گذاشته است که بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی از جمله آنها به شمار می رود.

وی با اشاره به برنامه های طراحی شده، همزمان با هفته بزرگداشت نظامی گنجوی، گفت: اجرای مسابقه خوانش شعر برای دومین سال متوالی در سنین کودکان و بزرگسالان برگزار می شود، در این مسابقه، داوران از میان اشعاری که از آثار نظامی خوانده و ارسال شده است، آثاری را که به لحاظ خوانش و درست خوانی برتر باشد، انتخاب خواهند کرد.

در این بازدید همچنین ناهید ربانی مسئول کتابخانه نظامی گنجوی، ضمن اشاره به برخی مشکلات موجود در این کتابخانه به معرفی بخش های مختلف و متنوع این کتابخانه پرداخت و بیان داشت: امکان جدیدی در کتابخانه ها، مبنی بر ایجاد پیک کتاب فراهم شده است تا کتاب ها توسط پیک به دست اعضا رسانده شود.

گفتنی است که در این دیدار مقرر شد تا هفته ای یک روز، جلسه ای با عنوان نظامی خوانی در این کتابخانه برپا شود تا بستر آشنایی هرچه بیشتر جوانان را با این ادیب بزرگ فراهم آید، همچنین در پایان از تعدادی از هنرآموزان این مجموعه با هدایایی تقدیر شد.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13289

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *