س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

بازداشت ۲۴ روزنامه‌نگار فلسطینی طی ۳۲ روز

1 دقیقه خوانده شده
اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آمار خبرنگاران بازداشت‌شده توسط رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه به ۲۴ تن رسیده است.
بازداشت ۲۴ روزنامه‌نگار فلسطینی طی ۳۲ روز

اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین (سه‌شنبه هفته گذشته) اعلام کرد که آمار خبرنگاران بازداشت‌ شده توسط رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ غزه به ۲۴ تن رسیده است.

به گزارش خبرنگاران و رسانه و به نقل از صاحب خبر؛ اتحادیه روزنامه‌نگاران فلسطین با انتشار خبر بازداشت سه خبرنگار دیگر به دست اشغالگران در کرانه باختری، اعلام کرد که از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» مجموعاً ۲۴ روزنامه‌نگار به دست نظامیان صهیونیست بازداشت شده‌اند. بر اساس این گزارش، با احتساب بازداشت‌های تازه، مجموعاً ۳۹ خبرنگار در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند.

با آغاز جنگ جدید غزه، تنش میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در اراضی اشغالی شدت یافته و دست‌کم ۱۶۳ فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند. همچنین ۲۲۵۰ فلسطینی ساکن این منطقه به دست نظامیان صهیونیست مجروح شده‌اند.

همچنین انجمن زندانیان فلسطینی گزارش داد که با بازداشت ۶۵ شهروند فلسطینی دیگر در کرانه باختری، آمار فلسطینیان بازداشت‌شده به دست رژیم صهیونیستی در یک ماه گذشته به ۲۲۱۵ تن رسیده است.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

همچنین وزارت بهداشت غزه دوشنبه در تازه‌ترین آمار خود اعلام کرد تعداد فلسطینی‌هایی که در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده که بیش از ۶۰۰۰ تن از آنان کودک و زن هستند.

امروز در سی و دومین روز جنگ غزه، نتانیاهو و مقامات واشنگتن می‌گویند که در حال بحث بر سر امکان دستیابی به آتش‌بس بشردوستانه یا توقف تاکتیکی در جنگ جاری در غزه هستند؛ با این‌ وجود آن‌ها این جنگ را طولانی می‌بینند. مقاومت فلسطین نیز به هدف قراردادن قلب سرزمین‌های اشغالی با حملات موشکی و مقابله با حمله زمینی اشغالگران ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14496

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *