ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ایرنا و آناتولی همکاری‌های خبری خود را گسترش می‌دهند

1 دقیقه خوانده شده
مدیران عامل خبرگزاری های ایرنا و آناتولی (ترکیه) درباره زمینه‌های توسعه روابط و امضا یادداشت تفاهم همکاری میان دو سازمان توافق کردند.
ایرنا و آناتولی همکاری‌های خبری خود را گسترش می‌دهند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ علی نادری مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی در دیدار با سردار کاراگز، همتای ترک خود گفت: ما اخبار آناتولی را دنبال می‌کنیم و به خاطر کشته شدن خانواده خبرنگار آناتولی در جریان بمباران غزه متأسفیم و با شما همدردی می‌کنیم.

نادری با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به هیچ چهارچوبی پایبند نیست و کمترین حقوق را برای فلسطینیان رعایت نمی‌کند، گفت: تل آویو حتی به همان مرزهای سال ۱۹۶۷ هم پایبند نبوده و اجازه سکونت به فلسطینیان نداده است. این رژیم در سرزمین‌های اشغالی به شهرک‌سازی ادامه داده است. طبیعی است که فلسطینیان این وضعیت را تحمل نمی‌کنند.

رییس اوآنا با یادآوری تبلیغات گسترده برخی رسانه‌های غربی علیه ایران، از خبرگزاری آناتولی خواست تا اخبار دست اول درباره ایران را از ایرنا و دیگر منابع موثق دریافت تا بتواند تصویری واقعی از ایران به مخاطبان خود ارائه نماید و به دام جریان‌سازی های خبری نیفتد.

مدیرعامل ایرنا محصولات چندرسانه‌ای را زمینه‌ای مناسب برای همکاری میان دو خبرگزاری ارزیابی کرد و گفت: ایرنا به تازگی آژانس عکس خود را راه‌اندازی کرده است و این آژانس به دلیل همکاری با عکاسان حرفه‌ای در سراسر ایران، منبع خوبی برای گزارش‌های تصویری مربوط به ایران می‌تواند باشد.

سردار کاراگز نیز در این دیدار، با تایید نقش اخبار کذب در جنگ غزه، از خبر دروغ کشتار کودکان توسط حماس به عنوان یک نمونه یاد کرد و گفت: ما به همین دلیل در مناطق مهم، به خبرهای رسانه‌های جهانی اکتفا نمی‌کنیم و مثال تنها در غزه، ۱۱ رابط خبری داریم.

کاراگز ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌های رسانه‌ای آناتولی، از گسترش همکاری حرفه‌ای میان دو خبرگزاری استقبال کرد.

دو طرف همچنین توافق کردند که تفاهم‌نامه همکاری میان ایرنا و خبرگزاری آناتولی در جریان دیدار آیت‌الله رئیسی، رییس جمهوری ایران از ترکیه امضا شود.
نادری و کاراگز در این دیدار درباره سایر موضوعات مربوط به همکاری‌های منطقه‌ای در چارچوب سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) نیز رایزنی و تبادل نظر کردند.

پنجاه و یکمین نشست هیات های اجرایی و کمیته فنی اوآنا از ۳۰ مهر تا سوم آبان در استانبول برگزار می‌شود.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری و مخفف The Organization of Asia-Pacific News Agencies است در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) تاسیس شد.

در حال حاضر ۴۴ خبرگزاری از ۳۵ کشور منطقه آسیا و اقیانوس آرام در اوآنا عضویت دارند.

لینک کوتاه:

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *