ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران خواستار شد: «دورکاری» در تحریریه‌ رسانه‌ها به طور کامل اجرا شود

1 دقیقه خوانده شده
همزمان با شیوع مجدد و گسترده بیماری کرونا در سراسر کشور، انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران، در اطلاعیه‌ای، خواستارِ رعایت حداکثری «دورکاری» در تحریریه‌ها شد.
انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران خواستار شد: «دورکاری» در تحریریه‌ رسانه‌ها به طور کامل اجرا شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ در متن این اطلاعیه آمده است: پس از شیوع بیماری مرگبار «کووید – ۱۹» در جهان، شیوه‌نامه‌های بهداشتی متعددی برای مبارزه با ویروس کرونا از سوی نهادهای معتبر بین‌المللی و داخلی در دستور کار کشورها قرار گرفت که «دورکاری»، یکی از مهمترین آن‌هاست و به تائید متخصصان، نقش مؤثری در پیشگیری از گسترش این بیماری خطرناک داشته است.

«دورکاری» در ایران نیز از سوی نهادها و بنگاه‌های دولتی و خصوصی با هدف صیانت از سلامت و جان کارکنان و خانواده آنان و دیگر افراد جامعه، مورد توجه قرار گرفته است.

این اطلاعیه می‌افزاید: انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران ضمن قدردانی از اکثریت قریب به اتفاق مسئولان و مدیران رسانه‌هایی که با بهره‌گیری از «دورکاری»، به مسئولیت اجتماعی خویش پایبند بوده‌اند و الزامات اجرایی آن را مراعات کرده‌اند و سپاس از اعضای تحریریه‌ها که وظایف حرفه‌ای خود در این دوران دشوار را به بهترین نحو انجام داده‌اند، از معدود رسانه‌هایی که تاکنون «دورکاری» را به‌طور کامل اجرا نکرده‌اند، انتظار دارد تا در زمینه به کارگیری این روش به‌عنوان دستورالعملی برای حفظ سلامت و جان کارکنان خود «جدیت حداکثری» داشته باشند و به سهم خود در مبارزه با این بیماری مرگبار، نقشی مؤثر ایفا کنند.

حدودا یکسال و شش ماه بعد از اعلام رسمی همه گیری کرونا در ایران (اول اسفند ۹۸) بنا به آمارهای رسمی تاکنون حدود سه میلیون و ۹۰۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده و بیش از ۹۰ هزار نفر جان باخته اند.

چهار مرحله اوج بیماری طی ۱۶ ماه گذشته در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹، تابستان ۹۹، پاییز ۹۹، فروردین و اردیبهشت و تیر ۱۴۰۰ پشت سر گذاشته شده که هر کدام با دوره‌هایی از قرنطینه، کاهش فعالیت کارمندان ادارات، تعطیلی، سالن‌های سینما، تئاتر و موزه ها و گالری‌ها همراه بوده است.

حدود دو ماه از اعلام شیب نزولی کرونا بعد از موج چهارم در بهار ۱۴۰۰ از اواخر خرداد باز هم شیب صعودی و افزایش قرمزی رنگ شهرها این بار از جنوب و جنوب غربی کشور آغاز شد و هنوز ادامه دارد.  بر اساس جدیدترین رنگ بندی مناطق کرونایی کشور، ۲۸۵ شهر قرمز، ۱۱۰ شهرستان نارنجی، ۵۳ شهرستان زرد شده و هیچ شهری دارای وضعیت آبی نیست.

انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران خواستار شد: «دورکاری» در تحریریه‌ رسانه‌ها به طور کامل اجرا شود

About Author

3 دیدگاه برای “انجمن صنفی سراسری روزنامه‌نگاران خواستار شد: «دورکاری» در تحریریه‌ رسانه‌ها به طور کامل اجرا شود

  1. لطفا ما که در بخش اداری و فنی روزنامه‌ها هم هستیم ببینید
    درسته خبرنگار نیستیم اما توی رسانه کار می‌کنیم و حقی و حقوقی داریم رسانه بدون اشتراک و آگهی نابود میشه و بدون قسمت فنی هم اصلا به چاپخانه نمیرسه که بخواد خبرها دیده بشه
    خبرنگارای ما از همون ماه اول کرونا تا الان که یک سال و نیم میشه دورکار هستن ولی من به شخصه یک روز هم مرخصی یا دورکاری نداشتم اما اونا مرخصی داشتن.
    برای ما که مجبوریم حضور داشته باشیم هزینه تست کرونا هم به عهده نمیگیرن و حتی ساعت کاریمون جابجا نمیکنن که با ورود یکی یکی دیگه بره که دفتر خلوت باشه
    و در عوض میگن اصل روزنامه خبرنگاران هستن و بقیه در فرع قرار دارن و حتی تفاوتی در حقوق ما جان بر کف دستان با اونا نیست
    من به شخصه روزی ۸ تا ۹ ساعت کار میکنم اما همکار خبرنگارم نهایت سه ساعته صفحه میبنده.
    همیشه ما نادیده گرفته میشیم برای همه چیز روز خبرنگار و حتی عضویت در خانه مطبوعات و این موارد
    یکی هم صدای ما بشه و درد ما رو بگه و حقی برای ما در حد خبرنگارا بخواد
    ما اگه بیشتر از خبرنگار در رسانه تاثیر نداشته باشیم کم‌تر نیستیم

    1. به طور حتم بخش فنی نشریات تاثیر بسزایی در پایداری رسانه های کشور دارد و حتما گزارشی در این خصوص تهیه خواهیم کرد و یا در مصاحبه با مسوولین امر مطرح خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *