ج٫ اردیبهشت ۷ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

انتشار فراخوان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل

1 دقیقه خوانده شده
سومین دوره جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل برگزار می شود.
انتشار فراخوان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه؛ در متن این فراخوان آمده است؛ با توکل به خداوند متعال و با همت خانه مطبوعات و همیاری جامعه رسانه‌ای و همراهی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دستگاه‌های مشارکت کننده، سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در زمستان سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

مدیریت جشنواره از تمامی روزنامه‌نگاران، نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان شاغل در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان دعوت می‌نماید تا آثار خود را برای شرکت در این رقابت فرهنگی مطبوعاتی به این دبیرخانه ارسال نمایند.

ایجاد تعامل و ارتباط هر چه بیشتر دست اندرکاران نشریات در بخش محلی و خبرگزاری‌ها با یکدیگر؛ ارزیابی محتوایی نشریات محلی و خبرگزاری‌ها؛ تقدیر از برگزیدگان در جهت ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح کیفی آثار؛ نمایاندن بخشی از زحمات دست اندر‌کاران مطبوعات در راستای انعکاس اخبار و رویدادهای استان؛ سرمایه‌گذاری روی محتوا در نشریات محلی پیرامون مسائل استان؛ نگاه حرفه‌ای به نشریات محلی و نمایندگی‌های خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در استان؛ ارتقای سطح تولیدات مطبوعات محلی از طریق ایجاد رقابت سالم و حرفه‌ای؛ تبادل تجربه، دیدگاه‌ها و آراء و نظرات کارشناسان و دست اندرکاران مطبوعات با یکدیگر و جامعه؛ تقویت جایگاه روزنامه‌نگاری شهری؛ دستیابی به شیوه‌های نوین و مترقی در تولید رسانه‌های مطبوع و ترغیب مطبوعات محلی و خبرگزاری‌ها به تولید آثار فاخر در حوزه شعار سال از اهداف این جشنواره به شمار می رود.

بخش اصلی: مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و بخش‌های جنبی نیز  شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها- مانع‌زدایی‌ها)، مدیریت شهری و شبکه‌های اجتماعی است.

محورهای این جشنواره نیز ۱- سرمقاله ۲- یادداشت ۳- تیتر ۴- خبر ۵-عکس ۶- گزارش (خبری، روز، ویدئویی) ۷- گفتگو ۸- مقاله ۹- صفحه‌آرایی ۱۰- گرافیک (طرح، اینفوگرافیک و لوگو) ۱۱- طنز (کاریکاتور، مکتوب) ۱۲- پادکست می باشد.

شرایط و مقررات شرکت در جشنواره شامل موارد زیر است:

  • آثار ارسالی باید در بازه زمانی اول فروردین تا ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ در مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل منتشر شده باشند.
  • نام صاحب اثر الزاما باید در کنار اثر منتشر گردد. (اثر با نام باشد)
  • در صورت عدم درج نام، تایید کتبی مدیر مسئول الزامی است.
  • صاحب اثر باید از وصول آثار به دبیرخانه اطمینان حاصل کند. (سایت جشنواره-بخش درج آثار)
  • آثار بخش جنبی در قالب محورهای ۱۲ گانه فوق‌الذکر قابل ارائه است.
  • شرکت کنندگان می توانند حداکثر سه اثر در سه بخش متفاوت (هر بخش یک اثر) ارسال نمایند.
  • آثار ارسالی می بایست خوانا و شفاف باشد، در غیر این صورت داوری نخواهد شد.
  • آثار از طریق سایت جشنواره به نشانی ardebil.pressfestival.ir در فرمت pdf بارگذاری شود.
  • تمامی آثار می‌بایست در رسانه‌های دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد.
  • شرکت‌کنندگان در محور گزارش ویدئویی و پادکست و بخش جنبی شبکه‌های اجتماعی می‌بایست آثار خود را بر روی دی‌وی‌دی به خانه مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل ارسال نمایند.
  • آثار تحویلی مسترد نخواهد شد و دبیرخانه این اختیار را داردکه درصورت امکان آثار برتررا به صورت کتاب منتشر نماید.
  • چنانچه تعداد شرکت کنندگان و آثار در هر بخش یا محور به حد مجاز (حداقل دو برابر تعداد برندگان) نرسد، آثار مربوطه از گردونه رقابت حذف خواهد شد.
  • آثار منتشر شده در نشریات داخلی (بولتن ها) مورد پذیرش نخواهد بود.

شایان ذکر است داوران آثار از بین روزنامه نگاران برجسته استانی انتخاب خواهند شد و تمامی آثار نیز به صورت کد گذاری شده تحویل داوران می‌گردد.

لازم به توضیح است جوایز جشنواره شامل نفرات اول: تندیس جشنواره و لوح تقدیر و جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریال، نفرات دوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۷ میلیون ریال و نفرات سوم: لوح تقدیر و جایزه نقدی ۵ میلیون ریال است.

گفتنی است مهلت ارسال آثار از ۱۵ دی‌ماه آغاز شده و تا ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت و آیین اختتامیه جشنواره نیز در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

خبرنگار: فرناز قنبری

انتشار فراخوان سومین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان اردبیل

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *