چ٫ اردیبهشت ۱۲ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اطلاعیه در خصوص نحوه دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی

1 دقیقه خوانده شده
به اطلاع اعضای محترم صندوق اعتباری هنر که از طرح بیمه تکمیلی درمان استفاده می نمایند، می رساند؛ براساس اعلام شرکت بیمه گر، بیمه شدگان محترم برای دریافت هزینه های سمعک، عینک، دندانپزشکی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، مشاوره های درمانی و داروهای مربوط به بیماری های خاص که تاریخ انجام آن از ابتدای بهمن سال جاری است، لازم است؛ علاوه بر مدارک و مستندات مورد نیاز، اصل قبض پرداختی هزینه‌ی درمانی (قبض دستگاه کارتخوان) را به شعب بیمه ارائه نمایند.
اطلاعیه در خصوص نحوه دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر؛ درخصوص هزینه های درمانی که بصورت وجه نقدی پرداخت می شود در برگه فاکتور که به شرکت بیمه گر ارائه می شود، ضروری است عنوان “دریافت نقدی” قید شود.

گفتنی است تمامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران واجد شرایط با عضویت در صندوق اعتباری هنر می‌توانند از خدمات و حمایت‌های این صندوق بهره‌مند شوند. ملاک عضویت در صندوق و تمدید آن مشروط به استمرار فعالیت حرفه‌ای است.

شرایط عمومی و مدارک مورد نیاز برای عضویت:

  • ارائه معرفی نامه از سوی معاونت‌های تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ادارت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها
  • تکمیل فرم عضویت
  • پرداخت حق عضویت

متقاضی پس از ایجاد صفحه شخصی در بخش عضویت وب‌سایت، تکمیل اطلاعات درخواستی، تایید مدارک الصاقی توسط کارشناسان صندوق و پرداخت حق عضویت ۲۰۰.۰۰۰ ریالی‌، فرایند عضویت را تکمیل و شماره عضویتی ۸ رقمی دریافت می‌نماید. لازم به توضیح است که فعالان قرآنی و مطبوعاتی افزون بر شرایط آیین‌نامه عضویت صندوق اعتباری هنر، باید شرایط مندرج در تارنمای معاونت قرآن و عترت و تارنمای معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی را نیز کسب نمایند.

همچنین لازم به توضیح است برابر توافق صورت گرفته میان سازمان تامین ‌اجتماعی و وزارت فرهنگ وارشاداسلامی هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌ نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق اعتباری هنر و معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی مربوطه یا ادارات کل ارشاد استان‌ها با معرفی ‌نامه «صندوق اعتباری هنر» بیمه تأمین ‌اجتماعی می‌شوند. اعضا صندوق اعتباری هنر می‌توانند ضمن برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد از کمک ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معادل ۱۰ درصد حداقل دسـتمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

ضوابط و مقررات مشمولین طرح بیمه تامین اجتماعی :

پس از معرفی متقاضی از سوی معاونت‌های تخصصی ذیربط، صندوق اعتباری هنر طبق ضوابط و شرایط زیر اقدام به بیمه هنرمندان می‌کند.

  • عضویت در صندوق اعتباری هنر
  • متقاضی باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد.
  • حداکثر سن برای درخواست و عقد قرارداد برای مردان و زنان ۵۰ سال است، چنانچه سن متقاضی بیش از سنین یاد شده باشد، پذیرش درخواست وی وابسته به دارابودن سابقه پرداخت حق‌ بیمه قبلی به میزان برابر مدت مازاد سنی مقرر خواهد بود. افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از اعمال شرط سنی معاف می‌باشند.

اطلاعیه در خصوص نحوه دریافت خسارت بیمه درمان تکمیلی

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *