پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اصلاحات نیوز تبرئه و روزنامه اعتماد مجرم شناخته شد

1 دقیقه خوانده شده
اعضای هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری «اصلاحات نیوز» و «میز نفت» را مجرم نشناختند اما مدیر مسئول روزنامه اعتماد را با اکثریت مطلق آراء مجرم شناختند.
اصلاحات نیوز تبرئه و روزنامه اعتماد مجرم شناخته شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ دکتر اکبر نصراللهی سخنگوی هیات منصفه روز دوشنبه اظهار داشت: اتهام‌های‌آقای بهروز بهزادی در تاریخ ۵ آذر ۱۴۰۲ طبق بند ۷ ماده ۶ قانون مطبوعات «نشر اکاذیب و چاپ و انتشار اسناد رسمی و محرمانه» با تیتر «پشت پرده حجاب بان‌ها» است که هیات‌منصفه پس از شنیدن دفاعیات متهم با اکثریت مطلق آراء وی را مجرم می‌داند و وی را با همین رای مستحق هیچ تخفیفی نمی‌داند.

در جلسه امروز همچنین پرونده اتهام مدیر مسوول و صاحب امتیاز پایگاه خبری اصلاحات نیوز بررسی شد که هیات منصفه بعد از استماع دفاعیات متهم وی را مجرم نشناخت.

سخنگوی هیات منصفه در ادامه افزود: اتهام مهدی انوشه‌ای مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری اصلاحات نیوز، «انتشار حکم در روند رسیدگی بدون مجوز قانونی(در حکم افترا)» موضوع شکایت شرکت الحاوی مورخ ۲۴ مرداد ۱۴۰۲، بوده است.

هیات‌منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی بررسی شد، اتهام وحید حاجی پور مدیر مسوول و صاحب امتیاز پایگاه خبری میز نفت بود که هیات با اکثریت آرا او را نیز مجرم نشناخت.

نصراللهی در این زمینه نیز گفت: اتهام وحید حاجی‌پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز پایگاه خبری میز نفت، “نشر اکاذیب به قصد تشویق اذهان عمومی و اضرار به غیر” موضوع شکایت شرکت ملی نفت ایران در مورد تیتر خبرهای “غارت ملی در لایه نفتی پارس جنوبی با آوانگارد” و “جزییاتی از قرارداد جنجالی آوانگارد” مورخ ۲۵ اسفند ۱۴۰۰، بوده است.

آخرین پرونده امروز دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی مربوط به اتهام “نشر مطالب خلاف واقع “، بابک امینی مدیر مسوول و صاحب امتیاز سایت خبری و تحلیلی بولتن نیوز موضوع شکایت شرکت بین‌المللی مهندسی ایران، بوده است که اعضای هیات منصفه بعد از شنیدن دفاعیات متهم وی را با اکثریت آرا مجرم اما با اکثریت مطلق آرا مستحق تخفیف شناخت.

سخنگوی هیات منصفه دادگاههای سیاسی و مطبوعاتی در پایان اظهارداشت: آرای دادگاه رسیدگی به پرونده اتهام‌ های بهروز بهروزی، مهدی انوشه‌ای، وحید حاجی‌پور و بابک امینی که به ریاست قاضی کریمی در شعبه نهم دادگاه کیفری یک برگزار شدند، متعاقبا صادر خواهد شد.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *