پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

استکهلم یک خبرنگار چینی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی اخراج کرد

1 دقیقه خوانده شده
رسانه‌های سوئد روز دوشنبه گزارش دادند که این کشور یک روزنامه نگار چینی را اخراج کرده است. مقامات این کشور ادعا می کنند که این روزنامه‌نگار تهدیدی برای «امنیت ملی» بوده است.
استکهلم یک خبرنگار چینی را به اتهام اقدام علیه امنیت ملی اخراج کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از یورونیوز؛ این خبرنگار که یک زن ۵۷ ساله است، هفته گذشته توسط استکهلم که او را تهدیدی برای امنیت ملی می‌دانست، اخراج شد و دیگر هم نمی‌تواند به سوئد بازگردد.

لوتریم کادریو وکیل این زن در گفتگو با تلویزیون سوئدی SVT با اشاره به اینکه موکلش هیچ تهدیدی برای سوئد نداشته گفت: «برای من دشوار است که به جزئیات دقیق بپردازم، با توجه به اینکه بسیاری از موارد محرمانه است، زیرا این پرونده با موضوعات امنیت ملی گره خورده است.»

این زن در ماه اکتبر توسط سرویس‌های امنیتی سوئد دستگیر شد. او که با یک مرد سوئدی ازدواج کرده اقامت سوئد را دارد و دو دهه پیش به این کشور آمده است. به گفته رسانه‌های سوئد این زوج صاحب یک فرزند هم هستند.

گفته می‌شود این زن با سفارت چین و افرادی در سوئد که با دولت پکن مرتبط هستند تماس داشته است. او که برای شبکه تلویزیونی نروژی NRK کار می‌کرده از نروژ و سایر کشورهای شمال اروپا از جمله دانمارک، فنلاند و ایسلند هم گزارش تهیه می‌کرده است.

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *