پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

استاندار زنجان: خبرنگاران باید راویان حق و حقیقت باشند

1 دقیقه خوانده شده
استاندار زنجان گفت: خبرنگار نباید صرفا برای خوشایند برخی افراد کار کنند و باید راویان حق و حقیقت بوده و خداوند را در نظر داشته باشند.
استاندار زنجان: خبرنگاران باید راویان حق و حقیقت باشند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری بسیج؛ مراسم اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان زنجان با حضور محسن افشارچی استاندار زنجان، امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و جمعی محسن سهندی، معاون هماهنگ کننده سپاه، محمد علی نجفی راد فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان و با حضور دیگر مسئولان استان و اصحاب رسانه در سالن شهید شهریاری صدا و سیمای مرکز زنجان برگزار شد.

محسن افشارچی در اختتامیه نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر با اشاره به نام گذاری جشنواره ابوذر به این نام اظهار داشت: ابوذر زبان تیز حق بودند و مبلغ اسلام بودند.

وی افزود: خبرنگاری صرفا نگاشتن و پخش کردن خبر نیست و این حوزه نیاز به دانش گسترده دارد.

استاندار زنجان با بیان اینکه خبرنگار باید نسبت به تمام جوانب و ابعاد خبر اطلاعات کافی و داشته باشد گفت: در حال حاضر ذات رسانه متکثر شده است و خبرنگار باید برای خوشایند مردم کار نکنند و در تمام خداوند را در نظر گرفت.

روایت اول را نباید دست دشمن داد

در ادامه سرهنگ پاسدار محمد علی نجفی راد فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان گفت:این روزها، روز‌های جنگ اطلاعات است و امروز به جای گلوله‌ها رسانه‌ها وارد کار شده‌اند و جنگ امروز جنگی است که داخل ذهن‌ها اتفاق می‌افتد.

وی افزود: اصحاب رسانه باید در تولید پیام دقت کنند و گیرنده پیام‌ها نیز باید سواد رسانه‌ای داشته باشد، زیرا بیشتر خبر‌ها از روی غرض ورزی انتشار پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان زنجان گفت: در حال‌حاضر برخی رسانه‌ها آن چیزی که دلشان می خواد می‌نویسند در حالی که خبر آن چیزی نیست که اتفاق افتاده و در این گونه موارد داشتن سواد رسانه‌ای برای شناخت حق و دروغ مهم است.

وی با بیان اینکه امروز جنگ رسانه، عقیدتی و جنگ شناختی و ذهنی شده است گفت: امروز روایت اول بسیار مهم است و امروز عرصه سختی است.

نجفی راد با اشاره به عامل عدم موفقیت دشمنان به اذعان سنت‌کام گفت: هدایت و رهبری مقام معظم رهبری «مدظله العالی»، وجود مدافعان حرم، زود فهمیدن مردم باعث شده دشمنان در توطئه‌های خود علیه جمهوری اسلامی ایران ناکام بمانند.

وی ادامه داد: امروز دنیا، دنیای اطلاعات و رسانه است و ارکان رسانه ایجاد هیجان است و باید رسانه‌های داخلی حقایق را سریعتر از دشمنان منتشر کنند و ابتکار عمل را از آن‌ها بگیرند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15017

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *