ج٫ اردیبهشت ۱۴ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران ضامن نشر اخبار واقعی و نشاط اجتماعی است

1 دقیقه خوانده شده
معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خبرنگاران مقوله ارتقای علمی و سواد رسانه‌ای را به منظور تشخیص خبر جعلی از خبر واقعی و تولید محتوای تقویت‌کننده نشاط اجتماعی جدی بگیرند.
ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران ضامن نشر اخبار واقعی و نشاط اجتماعی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ مریم امیدی  در گفت وگو با ایرنا ابراز داشت: رسانه‌ها متولی انتشار و منبع موثق خبر هستند و ارتقای سواد رسانه‌ای اهالی رسانه کمک کننده در عمل مطلوب به رسالت اطلاع‌رسانی است.

وی ادامه داد: آموزش‌ها به فعالان رسانه‌ای عامل مهمی در تشخیص خبر جعلی و ارتقای نشاط با ارایه خبر درست و نه با کتمان و یا تولید خبر جعلی است.
وی بیان کرد: معاونت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به درخواست استان‌ها آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف برای ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران دارد.
امیدی تصریح کرد: معاونت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری کارگاه‌های آموزشی مختلف از استادهایی بهره می‌گیرد که تلفیقی از تجربه و علم را به همره داشته‌باشند تا آموزش کاربردی باشد.
وی یادآور شد: برگزاری دوره مقدماتی آموزش خبرنگاری، کارگاه اقتصاد رسانه ، مدیریت بحران روزنامه‌نگاری برخط، رسانه و شبکه مجازی از جمله ضرورت‌های آموزش خبرنگاران استان‌های مختلف از جمله سمنان است.
وی خاطرنشان کرد: اقتصاد رسانه از مشکلات نشریات محلی است و برگزاری دوره آموزشی در این زمینه کمک‌حال اقتصاد رسانه‌ها است.
معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: لازمه فعالیت در فضای مجازی و نحوه پرداختن به آسیب‌های اجتماعی، آموزش است و این دفتر آمادگی برگزاری دوره آموزشی به درخواست استان‌ها را دارد.
به گزارش ایرنا، معاون دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازدید و نظارت بر برگزاری امتحان دوره مقدماتی خبرنگاری به استان سمنان سفر کرده است.
این امتحان پنجشنبه دوم دی در مجتمع فرهنگی کومش سمنان برگزار شد.

ارتقای سواد رسانه‌ای خبرنگاران ضامن نشر اخبار واقعی و نشاط اجتماعی است

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *