پ٫ اردیبهشت ۱۳ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

اخراج خبرنگاران از سالن کنفرانس/ سکوت نماینده مجلس در دفاع از اصحاب رسانه

1 دقیقه خوانده شده
رئیس اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان در یک نشست خبری از قبل برنامه ریزی شده با رفتار غیر حرفه ای اصحاب رسانه را از سالن کنفرانس اخراج کرد.
اخراج خبرنگاران از سالن کنفرانس/ سکوت نماینده مجلس در دفاع از اصحاب رسانه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پرسون؛ روح اله مزینانی رئیس اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان در یک اقدام عجیب و غیر حرفه ای خواستار خروج خبرنگاران از سالن نشست خبری شد.

موضوع از این قرار بود که شرکت نویان پارسیان که در حوزه تولید کیت های آزمایشگاهی فعالیت دارند؛ طی درخواستی از رسانه های گوناگون کشور خواستار پوشش خبری بازدید مزینانی رئیس اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از این مجموعه شد.

این مراسم که چهارشنبه ۲۰ بهمن ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در نظر گرفته شده بود، خبرنگاران از رسانه های مختلف شرکت کردند؛ اما مراسم با تاخیر دو ساعت و نیم تشکیل شد و مسئولان برگزار کننده خبرنگاران را به سالن کنفرانس هدایت کردند.

در این بین نیز خبرنگاران رکوردر، بلندگو، دوربین های فیلم برداری و عکاسی خود را راه اندازی کردند که مزینانی رئیس اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت به محض ورود عنوان کرد قرار نیست مصاحبه کند و خواستار جلوگیری از فیلم برداری، ضبط صدا و عکاسی شد، یکی از خبرنگاران عنوان کرد ما برای پوشش خبری دعوت شده ایم که مزینانی از روی صندلی خود بلند شد و گفت بنده حاضر نیستم در این جلسه حضور داشته باشم، در همین حین محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان که میزبانی مراسم را برعهده داشت در یک اقدام خواستار خروج خبرنگاران از سالن کنفرانس شد.

موضوعی که بسیاری از خبرنگاران را به تعجب واداشت رفتار میزبان با مهمانانی بود که توسط مدیرعامل این شرکت دعوت شده بودند.

این درحالی بود که مزینانی رئیس اداره کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان و محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز شاهد بدرفتاری مدیرعامل این مجموعه با خبرنگاران بودند و هیچ واکنشی نشان ندادند.

خبرنگاران خبرگزاری ایرنا، دانشجو، پرسون، شبکه خبر، موج و.. .این سوال در ذهن شان به وجود آمد که چرا مسئولان مربوط رفتار غیر حرفه از خود به جا گذاشتند.

چند نکته:

۱_ خبرنگاران سعه صبر بالایی دارند و آنها حاضر شدند با تاخیر دو ساعت و نیم این برنامه کنار آیند؛ به طوری که آنها نه تنها به این مدت زمان تاخیر اعتراضی نداشتند بلکه با مسئولان برگزاری مراسم همیاری و همکاری لازم را در راستای تولید ملی داشتند.

۲_ اگر قرار نبود مسئولان مربوطه پاسخگوی سوالات خبرنگاران باشند، پس چرا این مسئولان در سالن طراحی شده برای خبرنگاران حضور پیدا کردند و در جایگاه از قبل در نظر گرفته شده شان مستقر شدند.

۳_ محمد صالحی مدیرعامل شرکت نوین نگین پارسیان که خود میزبان مراسم بود با رفتارغیر حرفه ای خواستار اخراج خبرنگاران از نشست خبری شد.

۴_ موضوع دیگری که سوالاتی را در ذهن خبرنگاران بی پاسخ گذاشت این بود که چرا این نماینده مجلس شورای اسلامی دفاعی از جامعه خبری در واکنش به این موضوع نداشت و این درحالی است که نماینده مجلس نیز همواره همانند اصحاب رسانه باید مطالبه خواهی داشته باشد؛ به عبارتی هر دو در یک مسیر قدم بر می دارند که در این موضوع سکوت را ترجیح داد.

۵_ البته ناگفته نماند که مزینانی به تازگی حکمش امضا شده است و شاید هنوز توان گفتگو با رسانه ها را ندارد؟

گزارش از: محمد خادمی

اخراج خبرنگاران از سالن کنفرانس/ سکوت نماینده مجلس در دفاع از اصحاب رسانه

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *