ی٫ اردیبهشت ۱۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

احمد باقری: نمایشگاه مطبوعات فرصت طرح دغدغه‌های رسانه‌هاست

1 دقیقه خوانده شده
مدرس و مشاور حوزه ارتباطات،روابط عمومی و رسانه؛ برگزاری نمایشگاه مطبوعات را فرصت خوبی برای طرح مسائل و مشکلات رسانه‌ها دانست و گفت: امیدواریم از این فرصت برای رفع مشکلات فعالان حوزه رسانه استفاده شود.
احمد باقری: نمایشگاه مطبوعات فرصت طرح دغدغه‌های رسانه هاست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ احمد باقری با بیان این مطلب گفت: یکی از مطالبات و نیازهای اصلی رسانه ها مورد حمایت قرار گرفتن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برابر مسائل حقوقی است.متاسفانه در سال های اخیر شاهد رشد صدور مجوز برای فعالیت رسانه ای بوده ایم در حالی که بسیاری از این مجوزها به مرحله انتشار نرسیده و حمایت جدی هم از آن ها صورت نمی گیرد.

وی با بیان اینکه بحث های مالیاتی و حقوقی از اساسی ترین مشکلات حال حاضر رسانه هاست افزود: وقتی رسانه نتواند حامی مالی جدی برای خود پیدا کند نمی تواند قدرتمند عمل کند و از رسالت اصلی خود که شفاف کردن مسائل برای افکار عمومی است باز می ماند و محتوا دچار آسیب می شود.
باقری با تاکید بر اینکه فرایند نظارتی باید در کنار فرایند حمایتی باشد تصریح کرد: رسانه وقتی می تواند با انگیزه به کار خود ادامه دهد که در کنار نظارت بر روی محتوای آن، حمایت را هم داشته باشد.
صاحب امتیاز و مدیرمسوول پایگاه خبری گزارش خبر اضافه کرد: متاسفانه رسانه ها نتوانسته اند برای احقاق حق خود هیچ کاری انجام دهند. اگرچه در قانون مطبوعات شان و جایگاه رسانه مشخص شده اما در فضای اجرایی رسانه ها تنها هستند.
باقری اظهار کرد: جای واحدی به نام واحد حقوقی در معاونت امور رسانه و تبلیغات وزارت ارشاد که حمایت کننده رسانه ها باشد خالی است .
مدیرمسوول پایگاه خبری گزارش خبر گفت: پیشنهادم این است که در نمایشگاه امسال فضایی ایجاد شود که صدای رسانه ها شنیده شده و برای مشکلات آن ها چاره اندیشی شود.
وی نبود ایده در محتوا سازی را یکی دیگر از مشکلات رسانه ها دانست و گفت: هم اکنون تمامی رسانه ها از یک خط سنتی مانند رپورتاز یا تبلیغات کار خود را پیش می برند و نمی توانند برای درآمد زا بودن ایده بدهند شاید برگزاری این نمایشگاه فرصتی باشد که رسانه ها در نشست های تخصصی شرکت کرده و ایده ها و نظرات خود را برای رشد و توسعه فضای مطبوعاتی و رسانه ای کشور ارائه دهند.
باقری در خصوص حضور شبکه ها و رسانه های اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات نیز اظهار داشت : وجود شبکه ها و رسانه های اجتماعی در نمایشگاه مطبوعات می تواند نقطه قوت این نمایشگاه باشد اما نباید فراموش کرد که شبکه های اجتماعی تنها بازوی وب سایت ها یا پایگاههای خبری و خبرگزاری ها محسوب می شوند.
وی تصریح کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که شبکه ها و رسانه های اجتماعی ساماندهی شوند و تنها آن هایی به رسمیت شناخته شوند که به یک پایگاه خبری متصل باشند، در این صورت است که از انتشار اخبار زرد و شایعه جلو گیری می شود.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15436

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *