ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

ابراز همدردی سازمان ملل با خبرنگار بازداشت شده الجزیره قطر از سوی اسرائیل

1 دقیقه خوانده شده
معاون سخنگوی سازمان ملل متحد در پی بازداشت و به اسارت گرفتن خبرنگار الجزیره قطر از سوی اسرائیل با این خبرنگار و کسانی که در این حادثه آسیب دیده اند، ابراز همدردی کرد.
ابراز همدردی سازمان ملل با خبرنگار بازداشت شده الجزیره قطر از سوی اسرائیل

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرنگار ایرنا؛ فرحان حق معاون سخنگوی سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی درباره بازداشت خبرنگار الجزیره قطر از سوی اسرائیل و تخریب وسایل کار او گفت: ما مخالف با اذیت و آزار خبرنگاران در همه جای جهان هستیم و در این مورد نیز مخالف این اقدام هستیم. ما در برابر بدرفتاری با آنها می ایستیم و خواهان آزادی آنها هستیم.

معاون سخنگوی سازمان ملل افزود: با این خبرنگار و همه خبرنگاران که در این حادثه آسیب دیده اند ابراز همدردی می کنیم.

او گفت که خبرنگارانی هستند که کشته شدند و تخلفات باید متوقف شود و باید پاسخگو باشد.

به گزارش ایرنا، الجزیره قطر آزادی فوری «اسماعیل الغول» خبرنگار این شبکه خبری که در جریان حمله ارتش اسرائیل به بیمارستان شفا در غزه توسط نظامیان این رژیم بازداشت شد را خواستار شد و تاکید کرد که بازداشت خبرنگاران و هدف قرار دادن آن‌ها در بیمارستان شفا، تلاشی از سوی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی برای ایجاد رعب و وحشت در میان اصحاب رسانه به منظور جلوگیری از پوشش اخبار مربوط به جنایات این رژیم در غزه است.

الجزیره افزود: آنچه بر سر اسماعیل الغول آمد، در چارچوب حملات هدفمند رژیم صهیونیستی علیه این شبکه انجام گرفته است.

شبکه الجزیره بیان کرد که از جمله جنایات ارتش اشغالگر صهیونیستی علیه این شبکه می‌توان به ترور شهید «شیرین ابو عاقله»، «سامر ابو دقه»، «حمزه الدحدوح» و بمباران دفتر این شبکه خبری در غزه اشاره کرد.

الجزیره با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل علیه خبرنگاران و اصحاب رسانه در غزه، توقف فوری این جنایات را خواستار شد.

«آیرین خان» گزارشگر ویژه سازمان ملل برای آزادی بیان و عقیده در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که دیدن این گونه برخورد نظامیان رژیم صهیونیستی با خبرنگاران غزه تکان دهنده است.

وی افزود: [رژیم] اسرائیل قواعد قوانین بین المللی در خصوص برخورد با خبرنگاران در غزه را نادیده می گیرد.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=15777

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *