س٫ اردیبهشت ۱۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آیا هنوز هنگام پشتیبانی یک‌صدا از خبرنگاران فلسطینی نرسیده است؟

1 دقیقه خوانده شده
انجمن صنفی پایگاه‌های خبری تهران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی اعلام کرد: جلوگیری این رژیم از جریان آزاد اطلاع رسانی با قطع اینترنت و به شهادت رساندن هدفمند خبرنگاران، جنایت جنگی است.
آیا هنوز هنگام پشتیبانی یک‌صدا از خبرنگاران فلسطینی نرسیده است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ متن بیانیه انجمن صنفی پایگاه‌های خبری تهران در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و حمایت از خبرنگاران قهرمان و آزاده فلسطینی بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

…المسجد الاقصی الذی بارکنا حوله… سوره مبارکه اسرا-آیه ۱۷

۲ نوامبر ۲۰۲۳ یک خبرنگار فلسطینی در برابر دوربین و به هنگام پخش زنده از بیمارستانی در غزه، کلاه و جلیقه حفاظتی خود را که روی آن PRESS حک شده بود، کنار گذاشت و گفت: هیچیک از اینها نمی تواند در برابر حملات اشغالگران از ما محافظت کند! ما همه اینجا منتظریم تا نوبت‌مان برسد و یک به یک به شهادت برسیم.

ساعتی قبل از این، مرکز اطلاع رسانی فلسطین اعلام کرد شمار خبرنگاران کشته شده در سرزمین‌های اشغالی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ یعنی در کمتر از یک ماه به ۴۱ تن رسید.

خبرنگاران و دست اندرکاران آزاده رسانه های جهان اسلام و سراسر دنیا! در این ایام به طور متوسط در سرزمین تحت اشغال فلسطین روزی بیش از یک خبرنگار به شهادت می رسد. امروز فلسطین اشغالی به بزرگترین قتلگاه خبرنگاران در سراسر جهان تبدیل شده است و رژیم صهیونیستی که تمام رکوردها در جنایت و تروریسم دولتی را داراست، اینک رکورد کشتار هدفمند خبرنگاران، قطع اینترنت و جلوگیری از اطلاع رسانی رسانه ها را نیز به خود اختصاص داده است. این یک جنایت آشکار جنگی است.

آیا هنوز هنگام پشتیبانی یک صدا از خبرنگاران فلسطینی نرسیده است؟

آیا نباید رسانه‌های دنیا فریاد مظلومیت ملت فلسطین را امروز با تمام توان منعکس و منتشر کنند؟

چرا مدعیان حقوق بشر و سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در برابر جنایات جنگی اسرائیل ساکتند و بانیان و آمران و عاملان این جنایات را به دادگاه‌های بین‌المللی معرفی نمی کنند؟

آیا نباید همه خبرنگاران آزاده و مستقل دنیا پاسخ این سئوالات را از مسئولان کشورهای خود و سایر دولتها و نهادها و سازمان‌های بین المللی مطالبه و بر اجرای کنوانسیون ژنو در ضرورت حفاظت از خبرنگاران و غیرنظامیان تاکید و پافشاری کنند؟

انجمن صنفی پایگاه‌های خبری تهران با گرامیداشت یاد همه خبرنگارانی که در راه دفاع از آرمان‌های الهی، انسانی و حقوق بشری در سراسر جهان جانباخته‌اند، حمایت از خبرنگاران قهرمان و آزاده فلسطینی را وظیفه خود دانسته و آمادگی خود را جهت ایفای بیش از پیش نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از مظلومیت ملت فلسطین با حضور در کنار رسانه‌های محور مقاومت در برابر ظلم و استکبار جهانی اعلام می دارد.»

نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه- ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت غرب از رژیم صهیونیستی به بهانه دفاع از خود، عملا چراغ سبز و مجوزی برای تل آویو در ادامه کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

نگرانی‌های جهانی به فاجعه انسانی و کشتار بی‌ترحم مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار اسراییل روبه افزایش است اما رژیم صهیونیستی همچنان بی‌وقفه بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش این رژیم می‌گوید که اصلا مساله آتش بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

تداوم بمباران غزه و کشتار زنان و کودکان فلسطینی در حالی برای بیست‌وهشتمین روز متوالی ادامه دارد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی تاکنون هرگونه قطعنامه آتش بس در شورای امنیت را وتو کرده و یا به جای تلاش برای توقف کشتار و بمباران فلسطینیان به دنبال تصویب قطعنامه‌هایی در حمایت بیشتر از تل‌آویو هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین عصر دیروز (پنجشنبه) اعلام کرد که شمار شهدای غزه به ۹ هزار و ۶۱ نفر از جمله سه هزار و ۷۶۰ کودک و ۲ هزار و ۳۲۶ زن و شمار مجروحان به ۳۲ هزار نفر رسیده است. تاکنون در حملات رژیم صهیونیستی به غزه ۴۱ خبرنگار به شهادت رسیدند.

لینک کوتاه: http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=14362

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *