ی٫ اردیبهشت ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آخرین برگ دفتر خبرنگار پیشکسوت ایرنا ورق خورد

1 دقیقه خوانده شده
آخرین برگ دفتر زندگی "علی خردپژوه" پیشکسوت عرصه رسانه کشور و رییس پیشین خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان و چند استان دیگر در حالی پس از سال ها تلاش برای روشنگری و اطلاع رسانی ورق خورد که سال‌های انتهایی زندگی‌ را با بیماری دست و پنجه نرم کرد و سرانجام آسمانی شد.
آخرین برگ دفتر خبرنگار پیشکسوت ایرنا ورق خورد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ وی که سابقه ۳۷ ساله در عرصه رسانه داشت در دوران فعالیت خبری خود در سه کشور آرژانتین، عربستان و امارات و چند استان از جمله کرمان، یزد، لرستان و هرمزگان به عنوان مدیر و خبرنگار فعالیت کرد، ۲۴ مردادماه جاری به علت کهولت سن و بیماری درگذشت و ۲۶ همین ماه نیز خاکسپاری شد.

مراسم هفتم درگذشت وی روز چهارشنبه اول شهریورماه امسال از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۸ در آرامستان بهشت کریمان کرمان ردیف ۱۲ قطعه ۱۱۰ برگزار می شود.

خردپژوه به دلیل جانبازی فرزندش در جنگ تحمیلی نتوانست در دفتر خبرگزاری تاجیکستان فعالیت کند و به استان کرمان بازگشت.

این پیشکسوت رسانه در مصاحبه ای که ۱۸ مرداد سال ۹۶ با خبرگزاری جمهوری اسلامی انجام داد متذکر شد “در طول دوران خدمتم هیچگاه از مرخصی استفاده نکردم و به صورت شبانه روزی به فعالیت خبری مشغول بودم.”

وی کتابی از خاطرات دوران کاری خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آتش سوزی مسجد جامع و خاطرات خبری دوران دفاع مقدس نوشته که هنوز به چاپ نرسیده است.

آخرین برگ دفتر خبرنگار پیشکسوت ایرنا ورق خورد
 عکس دیدار خبرنگاران ایرنا کرمان با خردپژوه در سال های اخیر را نشان می دهد

همچنین طاهره تحصیلی همسر این پیشکسوت رسانه نیز در مصاحبه قبلی که با ایرنا داشت با اشاره به همراهی خود با علی خردپژوه در کار خبر و اطلاع رسانی در استان های مختلف از سختی های این کار گفته بود.

وی اظهار کرد: همسرم در دوران کاری خود حتی در جریان حادثه به آتش کشیده شدن مسجد جامع کرمان توسط عمال رژیم پهلوی،به مردم انقلابی کمک های زیادی کرده بود.

علی خردپژوه متولد ۲۸ اسفندماه ۱۳۲۰ کرمان و از فعالان رسانه ای استان کرمان بود.

در سابقه کاری خردپژوه راه اندازی رادیو بندرعباس، مدیریت خبرگزاری جمهوری اسلامی در پنج استان و ساخت دفتر خبرگزاری هرمزگان و کرمان وجود دارد.

خردپژوه آبان ۱۳۴۶ به سمت رییس دفتر اطلاعات و انتشارات بنادر و جزایر خلیج فارس مرکز بندرعباس منصوب شد و در راه اندازی ساختمان فرستنده یک کیلوواتی بندرعباس فعالیت چشمگیری داشت.

وی دی ماه ۱۳۴۷ به عنوان مسئول اخبار استان کرمان فعالیت خود را آغاز کرد و این حضور تا سال ۱۳۵۷ ادامه داشت.

وی یکی از خبرنگارانی بود که در بازتاب اخبار آتش سوزی مسجد جامع و مسجد ملک (امام) نقش موثری را ایفا کرد و در سال ۱۳۶۱ در جریان دفاع مقدس به مدت یک سال، مسئولیت خبرگزاری جمهوری اسلامی خرم آباد را برعهده داشت.

خردپژوه شانزده تیر ۱۳۷۶ به مدت یک سال مسئولیت خبرگزاری ایرنا استان یزد را عهده دار و هفتم شهریور ۱۳۷۹ به عنوان رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی اصفهان انتخاب شد که در ۱۵ دی ۱۳۸۰ به افتخار بازنشستگی نایل آمد.
وی سال ۱۳۶۵ از سوی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به دلیل اقدام داوطلبانه برای حضور در جبهه تقدیر شد.

خردپژوه در دوران هشت سال دفاع مقدس چندین مرتبه به جبهه های نبرد اعزام شد که کتاب خاطرات دیروز این پیشکسوت رسانه استان کرمان در برهه جنگ هشت ساله با شرکت در عملیاتی مانند آزادسازی خرمشهر، آبادان، جزیره فاو، اندیمشک و دزفول رنگین است.

وی همچنین سال ۱۳۷۰ نیز مسئولیت کمیته خبری کنگره بزرگداشت خواجوی کرمانی را برعهده گرفت.

برگزاری سمینار منطقه ای مدیران سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی سراسر کشور به میزبانی کرمان، چاپ ۸۰ نشریه در زمینه شناسایی استان های کرمان و هرمزگان و نیز راه اندازی دفتر روزنامه ایران در کرمان در سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۶ از افتخارات اوست.

این رسانه نیز به نوبه خود این ضایعه را به خانواده محترم و جامعه رسانه ای کشور تسلیت می گوید.

لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=13962

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *