ش٫ اردیبهشت ۱۵ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

آثار ارسالی به جشنواره ملی رسانه آیات در سمنان از یک هزار اثر فراتر رفت

1 دقیقه خوانده شده
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: یکهزار و ۳۸ اثر ارسالی از سوی خبرنگاران و اهالی رسانه در سایت چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در این استان ثبت شد.
آثار ارسالی به جشنواره ملی رسانه آیات در سمنان از یک هزار اثر فراتر رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ فرشید فلاح به رسانه‌ها ابراز داشت: افرادی که تاکنون برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند اما موفق به بارگذاری آثار خود نشدند، تا ۳۰ فرودین برای ارسال آثار فرصت دارند.

وی افزود: تاکنون از ۳۲۳ نفر ثبت نام شد و آثار ۲۴۴ نفر در سامانه جشنواره مطبوعات و رسانه آیات ثبت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۷۳۷ اثر مربوط به بخش اصلی و شامل ۲۱۹ عکس، ۱۴۷ گزارش (خبری یا توصیفی)، ۱۲۷ مصاحبه، ۱۰۱ تیتر،  ۹۹ سرمقاله و یادداشت و ۴۴ خبر بود و در بخش ویژه ۳۰۱ اثر شامل ۱۲۶ کلیپ، ۷۲ پادکست، ۵۵ طرح یا تصویر، پوستر یا اعلان، ۳۹ موشن گرافیک، ۶ انیمیشن و ۳ اینفوگرافیک است.

فلاح ادامه داد: استان تهران با ۲۵۵ اثر بیشترین مشارکت را در این جشنواره داشت و سمنان با ۲۴۴ اثر، اصفهان با ۹۳ اثر و خراسان رضوی و مازندران هر کدام با ۸۸ اثر در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در حال برگزاری است.

این جشنواره به منظور رقابت بین خبرنگاران و فعالان رسانه، تولیدکنندگان محتوا در فضای چندرسانه‏‌ای، ادمین‏‌ها و فعالان فضای مجازی و شبکه‌‏های اجتماعی، فعالان، موسسات و نهادهای تخصصی قرآنی، عموم علاقه‏‌مندان به فرهنگ، هنر و رسانه قرآنی برگزار می‌شود. این جشنواره تمامی موضوعات مرتبط با مفاهیم و آموزه‌‏های منطبق با قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) را دربرمی‏‌گیرد و سبک زندگی اسلامی و قرآنی، وحدت اسلامی، انفاق و کمک‌‏های مومنانه، جهاد و مقاومت اسلامی، پوشش و عفاف، فرهنگ ولایت و مهدویت بابهره‏‌گیری از آموزه‏‌های قرآنی، مبارزه با ظلم و استکبارستیزی، آسیب‏‌های اجتماعی، آموزه‌های اخلاقی، قصص قرآن، ایثار و شهادت، سیمای پیامبراسلام (ص)، نیکی به پدر و مادر و صله‌رحم، نماز و نیایش، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی و توجه به محیط زیست، از موضوعات مطرح در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات است.

این جشنواره به ۲ بخش اصلی و ویژه تقسیم می‌شود؛ بخش اصلی در رشته‏‌های سرمقاله و یادداشت، گزارش (خبری یا توصیفی)، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس برگزار می‌شود و در هر رشته، از سه نفر برتر تقدیر می‌شود و بخش ویژه نیز شامل تولیدات در حوزه چندرسانه‏‌ای مانند انیمیشن، موشن‏ گرافی، پادکست، اینفوگرافی، طرح و تصویر، پوستر یا اعلان و کلیپ است و در هر رشته از یک اثر برتر و در مجموع از ۶ نفر تقدیر می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی درگاه اینترنتی www.ayat.farhang.gov.ir  و یا www.quranfestival.ir به صورت فایل الکترونیک (عکس، فیلم و صوت) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آثار ارسالی به جشنواره ملی رسانه آیات در سمنان از یک هزار اثر فراتر رفت

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *