ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

۲۱ رسانه جدید امسال در مازندران مجوز گرفت

1 دقیقه خوانده شده
۲۱ رسانه جدید امسال در مازندران مجوز گرفت

تعداد رسانه‌های مازندران با صدور ۲۱ مجوز جدید از ابتدای امسال تا کنون از مرز ۴۰۰ عنوان گذشت و هم اکنون این استان جایگاه ششم رسانه‌ای کشور را در اختیار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ آخرین آمار منتشر شده از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نشان می‌دهد که تعداد رسانه‌های این استان در ادامه روند افزایش طی سال‌های اخیر به ۴۰۳ رسانه شامل انواع رسانه‌های چاپی، دیجیتال برخط و غیربرخط رسیده است و به این استان هم اکنون از نظر تعداد رسانه‌های دارای مجوز بعد از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان در رتبه ششم قرار دارد.

در حال حاضر تهران با پنج هزار و ۶۱۹ رسانه ، آذربایجان شرقی با ۵۰۶ ، اصفهان با ۴۸۱ ، خراسان رضوی با ۴۵۹ و گیلان با ۴۱۱ رسانه در جدول تعداد رسانه‌ها بالاتر از مازندران قرار دارند.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ رسانه به جمع رسانه‌های مازندران افزوده شد که تعداد رسانه‌های استان را به ۴۰۳ رسانه رسانده است.

درخواست مجوز برای ۴۳ رسانه

معصومه فرجی افزود: در حال حاضر نیز ۴۳ درخواست مجوز رسانه از مازندران در نوبت هیأت نظارت بر مطبوعات قرار دارد و سه درخواست نیز آماده طرح در این هیأت است.

وی با اشاره به لغو مجوز تعدادی از رسانه‌های مازندران در سال گذشته ، خاطرنشان کرد : پارسال به استناد ماده ۱۶ قانون مطبوعات مجوز ۱۳ رسانه استان که در سال ۱۳۹۷ مجوز فعالیت‌شان صادر شده بود و هیچ فعالیتی پس از صدور مجوز نداشتند ، لغو شد.

به گفته فرجی علاوه بر ۴۰۳ رسانه دارای مجوز در مازندران، ۹۳ رسانه نیز در این استان پروانه نمایندگی دارند و پروانه نمایندگی هشت رسانه نیز آماده تحویل شده است.

بنا به آمار اعلام شده توسط معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تعداد رسانه‌های دارای مجوز و پروانه نمایندگی مازندران در مجموع با احتساب هشت پروانه نمایندگی در حال تحویل به ۵۰۴ رسانه می‌رسد.

۴۰۳ رسانه دارای مجوز مازندران شامل ۱۹۲ رسانه چاپی، ۱۶۱ رسانه برخط(پایگاه خبری) و ۵۰ رسانه دیجیتال غیربرخط است.

۱۷ روزنامه، ۶۱ هفته‌نامه، ۲۳ دوهفته‌نامه، ۳۶ ماهنامه، دو دوماهنامه، ۴۰ فصلنامه، ۱۲ دوفصلنامه و یک سالنامه ۱۹۲ رسانه چاپی مازندران را تشکیل می‌دهند.

رتبه سوم روزنامه‌داری

این استان در تعداد روزنامه‌ها در حال حاضر پس از تهران با ۱۶۱ روزنامه و خوزستان با ۲۶ روزنامه، سومین استان است.

مازندران در تعداد رسانه‌های چاپی بعد از تهران با سه هزار و ۵۵۳، آذربایجان شرقی با ۲۸۴، قم با ۲۸۴، کرمان با ۲۵۶، اصفهان با ۲۴۱، خراسان رضوی با ۲۲۷، فارس با ۲۰۸ و گیلان با ۱۹۹ رسانه نهمین استان محسوب می‌شود.

همچنین در تعداد رسانه‌های برخط نیز با ۱۶۱ پایگاه خبری، بعد از تهران با یک هزار و ۶۷۱  رسانه، آذربایجان شرقی با ۱۹۱ پایگاه خبری و گیلان با ۱۸۸ پایگاه خبری، چهارمین استان کشور است.

با وجود این که خانه مطبوعات مازندران در حال حاضر ۵۳۲ عضو اصلی و ۲۳ عضو افتخاری دارد، تعداد فعالان رسانه‌ای این استان بنا به شواهد و برخی اظهارات مسئولان بیش از ۱۵۰۰ نفر است.

۲۱ رسانه جدید امسال در مازندران مجوز گرفت

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *