ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

یازدهم مهر ۱۳۵۹؛ شهادت سرپرست خبرگزاری پارس ایلام و یک پاسدار

1 دقیقه خوانده شده
یازدهم مهر ۱۳۵۹؛ شهادت سرپرست خبرگزاری پارس ایلام و یک پاسدار

در یازدهم مهر ۱۳۵۹ خورشیدی خبرگزاری پارس اعلام کرد که حسین فرهادی کوهپایه خبرنگار و سرپرست خبرگزاری پارس در استان ایلام در جبهه های جنگ دهلران به شهادت رسید.

حسین فرهادی کوهپایه در ۱۰ شهریور ۱۳۵۹خورشیدی همکاری با سازمان خبرگزاری را در مقام خبرنگار آغاز کرد. وی به خدمت در این سازمان علاقمند بود و با عشق و شوری وصف ناپذیر انجام وظیفه می‌کرد، به همین دلیل پس از مدتی برای راه‌اندازی دفتر خبرگزاری به ایلام اعزام شد و به مدت ۲ماه در آنجا همراه همرزمان خود به فعالیت پرداخت این در حالی بود که در همان زمان هواپیماهای بعثی، شهرهای ایلام و دهلران را مورد هدف بمب‌های خوشه‌ای قرار می‌دادند. این خبرنگار سخت کوش با داشتن روحیه ایثار و از خود گذشتگی با به خطر انداختن جان خود سعی در بیداری و شناساندن راه روشن به مردم را داشت. در واقع یکی از اهداف، ماموریت ها و رسالت خبرنگاران، تنویر افکار عمومی، آگاهی بخشی به جامعه و انعکاس مشکلات و صدای مردم در جامعه حتی در بحبوحه جنگ به گوش مسوولان و جهانیان است.

خبرگزاری پارس اعلام کرد: سرپرست خبرگزاری پارس در ایلام و یکی از برادران پاسدار در جبهه های جنگ دهلران به شهادت رسیدند. ضیایی معاون استانداری ایلام دیشب در تماسی با خبرگزاری پارس گفت حسین فرهادی کوهپایه خبرنگار و سرپرست خبرگزاری پارس در استان ایلام در حالیکه در جبهه های جنگ دهلران بود در نتیجه انفجار یک شیئی مشکوک به درجه شهادت نایل آمد و در این انفجار مهدی لطفی یکی از برداران سپاه پاسدار انقلاب اسلامی نیز شهید شد و چهار نفر زخمی شدند که حالشان خوب است، معاون استانداری ایلام گفت در حال حاضر ساعت ۲۳ اوضاع دهلران نسبتاً آرام است و ارتش جمهوری اسلامی و نیروهای انقلاب بر اوضاع مسلط هستند.

برگرفته از: آرشیو خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)

یازدهم مهر ۱۳۵۹؛ شهادت سرپرست خبرگزاری پارس ایلام و یک پاسدار

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *