ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

گزارش خبرنگار ایرنا در غزه از بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس

1 دقیقه خوانده شده
گزارش خبرنگار ایرنا در غزه از بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس

مردم، شخصیت ها، شبکه های اجتماعی و رسانه های فلسطین، دقایقی بعد از سخنرانی آنلاین حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، به جایگاه انعکاس و بازتاب سخنان ایشان تبدیل شد و فلسطینی ها حرف های دل خود را بی واسطه در شبکه های اجتماعی منتشر کردند با تاکید بر این نکته که ایشان بخوبی تبیین کردند خطر بسیار فراتر از فلسطین و بهترین گزینه مقاومت و مبارزه تا همه پرسی است. 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ فلسطینی ها ابعاد مختلف سخنان مقام معظم رهبری ا به ویژه تاکید ایشان بر جهاد و مبارزه با رژیم صهیونیستی و این که فلسطین از دریا تا رود (بحر تا نهر) متعلق به ملت فلسطین است و ضرورت برگزاری همه پرسی، برجسته و بر آن تمرکز کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشتند: سخن آخر آن است که فلسطین متعلّق به فلسطینیان است و باید با اراده‌ی آنان اداره شود. طرح همه‌پرسی از همه‌ ادیان و اقوام فلسطینی – که از نزدیک به دو دههی پیش از این ارائه کرده‌ایم تنها نتیجه‌ای است که باید بر چالش های امروز و فردای فلسطین مترتّب شود. این طرح نشان می دهد که ادّعای یهودی ستیزی که غربیان با بوق های خود آن را تکرار می کنند، بکلّی بی‌اساس است. در این طرح، فلسطینیانِ یهودی و مسیحی و مسلمان در کنار هم در یک همه‌پرسی شرکت و نظام سیاسی کشور فلسطین را تعیین می کنند؛ آنچه قطعاً باید برود نظام صهیونیستی است و صهیونیسم، خود بدعتی در آئین یهود و کاملاً بیگانه از آن است.

سخنرانی بسیار مهم و تاریخی رهبر معظم انقلاب اسلامی در حالی در روز جهانی قدس صورت گرفت که از یک سو سران و رهبران کشورهای عربی و اسلامی درقبال ملت مظلوم فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی سکوت و حتی برخی از سران این کشورها با صهیونیست های اشغالگر همراهی کرده و از سوی دیگر به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا( کووید ۱۹) امکان برگزاری مراسم های ویژه روز جهانی قدس به ویژه راهپیمایی ها در سراسر جهان امکان پذیر نبود.

« عبدالرحمن طه » ( ۴۴ ساله) از ساکنان شهر رام الله در کرانه باختری گفت که سخنان آیت الله خامنه‌ای مبنی بر اینکه مقاومت تنها راه مقابله با دشمن صهیونیستی است و برای موفقیت در این رویارویی، وحدت بین گروه‌های مقاومت لازم است، روشن و بدون ابهام است.

وی که یکی از اسرای آزاد شده فلسطینی است، اظهار داشت که رهبر معظم انقلاب بار دیگر خطر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را که از سوی برخی دولت های عربی پیگیری می‌شود، گوشزد کردند.

«محمد عبدالرحمن» (۵۶ ساله) از اهالی شهر غزه هم گفت که سخنان مقام معظم رهبری مورد استقبال فلسطینی‌ها قرار گرفته زیرا ایشان تایید کردند خطر بسیار فراتر از فلسطین است و این نبرد و آزادسازی محدود به فلسطین نیست بلکه برای مقابله با دشمن صهیونیستی به انرژی تمام ملت‌ها، اعراب و مسلمانان نیاز است که باید گسترش یابد.

سخنگوی رسانه‌های کمیته‌های مقاومت در فلسطین نیز با ابراز خرسندی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: روز جهانی قدس روز اتحاد جهان اسلام در برابر استکبار صهیونیستی و آمریکا است و تاکید ایشان بر آزادسازی قدس با مقاومت و مبارزه به شکست همه توطئه‌هاعلیه فلسطین و از جمله معامله قرن منجر خواهد شد.

«محمد البریم» مشهور به «ابو مجاهد» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روز جهانی قدس دعوت همه ملت ها برای انجام وظیفه خود در قبال مساله فلسطین و قدس اشغالی است و تاکید بر اینکه نبرد با دشمن صهیونیستی ادامه دارد.

وی با ارسال درود به همه کسانی که از مردم فلسطین و مقاومت آن حمایت کرده‌اند به ویژه جمهوری اسلامی ایران و در راس همه حامیان ملت مظلوم و مقاومت فلسطین ، رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران به رغم همه توطئه‌هایی که علیه آن انجام شده است از آرمان و مقاومت مردم فلسطین حمایت کرده و به عهد خود وفادار مانده است.

البریم از فرمانده محبوبش سردار حاج قاسم سلیمانی شهید قدس که یک محور محکم و منسجم با عنوان فلسطین و قدس پایه ریزی کرد، تمجید نمود و به روح پاک او ادای احترام کرد و از خانواده اش که هنوز قدس و فلسطین را اولین مساله خود می‌دانند، درود فرستاد.

وی تاکید کرد: مقاومت امروز در غزه و خارج از آن در بالاترین سطح هماهنگی و آمادگی برای مقابله با معامله قرن و دیگر توطئه‌های پیش روی فلسطین قرار دارد.

ابومجاهد از همه ملت های آزادیخواه جهان خواست تا هرچه سریع‌تر برای مبارزه با صهیونیست‌ها و مقابله با توطئه‌های آن‌ها به محور مقاومت بپیوندند و از مردم فلسطین و مقاومت والای آن پشتیبانی کنند.

سخنگوی رسانه‌های کمیته‌های مقاومت در فلسطین عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را فروبردن یک خنجر زهرآلود در سینه مردم و آرمان فلسطین دانست و افزود: مردم مومن ما باید سازشکاران را رسوا و آن‌ها را منزوی کنند.

گزارش خبرنگار ایرنا در غزه از بازتاب بیانات مقام معظم رهبری در روز جهانی قدس

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *