ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

کرونا به جان رسانه های انگلیسی هم افتاد؛اخراج صدها خبرنگار در انگلیس

1 دقیقه خوانده شده
کرونا به جان رسانه های انگلیسی هم افتاد؛اخراج صدها خبرنگار در انگلیس

شیوع کرونا و تعطیلی بیشتر بخش های اقتصادی در انگلیس باعث زیان جدی رسانه ها شده است و حالا این رسانه ها مجبورند دست به اخراج نیروهای خود به ویژه خبرنگاران بزنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از جماران؛ روزنامه القدس العربی در گزارشی نوشت: بیماری کرونا پس از آن که بدترین بحران اقتصادی را در انگلیس از چند دهه پیش تا کنون به وجود آورده است به جان موسسات قدیمی و ریشه دار رسانه ای در انگلیس افتاده است. این جدای از آن است که بحران مالی و اقتصادی در بیشتر کشورهای جهان به دلیل قرنطینه ای است که به شهروندان تحمیل کرده و منجر به تعطیلی بخش های عمده ای از اقتصاد شد.

بحران اقتصادی به چندین رسانه در انگلیس از جمله آنهایی که قدیمی ترین و ریشه دار ترین رسانه ها هستند، رسید زیرا تبلیغات تجاری که منبع اساسی درآمد زایی آنها به شمار می رود به شدت کاهش پیدا کرد. این جدای از کاهش توزیع و فروش روزنامه های کاغذی است؛ امری که در آینده نزدیک منجر به مشکلات زیادی برای این موسسات می شود.

بسیاری از موسسات رسانه ای بزرگ انگلیس مجبور به بازنگری فوری در بودجه های مالی خود و اخراج شمار زیادی از کارکنان خود از جمله خبرنگاران ، روزنامه نگاران و کارکنان اداری خود شدند.

بر اساس این گزارش، «بی سی سی» هفته پیش اعلام کرد که ۵۲۰ نیروی خود را در بخش اخبار اخراج می کند اما این تعداد در واقع از تعداد پست های شغلی که در ماه ژانویه گذشته اعلام کرد که قصد حذف آنها را دارد، بیشتر است.

شبکه بی بی سی اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که برنامه ای در پیش گرفته است که بر اساس آن ۴۵۰ نیروی خود را اخراج کند اما اجرای این برنامه چندی بعد متوقف شد و به بعد از پایان شیوع کرونا موکول شد؛ بحران شیوع کرونا باعث شد انگلیس قرنطینه کامل شود و دولت مجبور به ارائه کمک مالی به کارکنان و شرکت هایی شود که به طور کامل تعطیل شدند.

«وارن انزویرث»مدیر اخبار و رخدادهای جاری بی بی سی گفت که موسسه باید تغییراتی را ایجاد کند تا بتواند به کار خود ادامه دهد.

کاهش هزینه ها توسط بی بی سی به رغم تکیه نکردن اش به تبلیغات تجاری است زیرا بیشتر  هزینه مالی اش از عوارض مجوز تلویزیون تأمین می شود که بینندگان در انگلیس می پردازند.

در همین زمنیه روزنامه «گاردین» نیز اعلام کرد که برنامه ای برای کاهش تعداد نیروهایش در بخش تحریریه و بخش بازرگانی دارد زیرا خوانندگان برای خواندن اخبار به اینترنت روی آورده اند و درآمدهای تبلیغاتی نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش پیدا کرده است.

این روزنامه انگلیسی تأکید کرد که برنامه اش شامل اخراج ۱۸۰ نیرو می شود که ۷۰ نیرو از بخش تحریریه و ۱۱۰ نیرو از بخش هایی مانند تبلیغات،استخدام،بازاریابی و رخدادهای زنده می شود.

«کاترین واینر» سردبیر روزنامه و« آنت توماس» رئیس اجرایی گروه «گاردین مدیا» در بیانیه ای مشترک گفتند که شیوع کرونا « چشم انداز  مالی ناپایدار برای روزنامه» به وجود آورد و درآمدهای روزنامه نیز بیش از ۳۱.۵ میلیون دلار کاهش پیدا کرد.

واینر و توماس گفتند که آنها به مجانی بودن خوانش روزنامه در وبسایت پایپند هستند و الگوی اشتراک از قبل پرداخت شده به مانند بسیاری از رقبا را در پیش نمی گیرند.

در همین حال، شرکت انتشاراتی«ریچ» که مالک روزنامه های «دیلی میرور» و «دیلی اکسپرس» در انگلیس است اعلام کرد که قصد دارد ۵۵۰ پست شغلی خود را حذف و کارکنان در این شغل ها را اخراج کند.

در بیانیه ای که این شرکت صادر کرد آمده است که این تعداد ۱۲ درصد از نیروی کار این شرکت را شکل می دهند و این تصمیم به اخراج این تعداد نیرو در نتیجه مشکلاتی صورت می گیرد که شیوع کرونا به وجود آورده است و منجر به کاهش شدید توزیع و تبلیغات شده است.

شرکت انتشاراتی ریچ تأکید کرد که درآمدهایش در یک چهارم دوم سال ۲۰۲۰ به میزان ۲۷.۵ درصد کاهش پیدا کرده است اما درآمدهای روزنامه های کاغذی به میزان ۲۹.۵ درصد و درآمدهای نشریه های الکترونیکی و دیجیتالی شرکت نیز ۱۴.۸ درصد کاهش پیدا کرده است.

شایان ذکر است که شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلات اقتصادی بی سابقه از چهل سال پیش تا کنون در انگلیس شد به طوری که در اوایل سال جاری کنونی بزرگترین انقباض اقتصادی در این کشور از سال ۱۹۷۹ ثبت شد.

دفتر آمار ملی  انگلیس نیز اعلام کرد که تولید ناخالص ملی در یک چهارم دوم سال جاری ۲.۲ درصد در مقایسه با یک چهارم نخست سال کاهش پیدا کرد.این در حالی است که بانک مرکزی انگلیس اعلام کرد که رکود اقتصادی سال جاری میلادی بدترین رکود اقتصادی از سه قرن پیش تا کنون خواهد بود زیرا بیشتر بخش های اقتصادی از آوریل تا ژوئن گذشته تعطیل بوده است.

کرونا به جان رسانه های انگلیسی هم افتاد؛اخراج صدها خبرنگار در انگلیس

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *