ج٫ فروردین ۱۰ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

چهل و ششمین شماره ماهنامه دنیای سرمایه گذاری منتشر شد

1 دقیقه خوانده شده
چهل و ششمین شماره ماهنامه دنیای سرمایه گذاری منتشر شد

در چهل و ششمین شماره این ماهنامه، دلایل افزایش شدید قیمت خودروهای داخلی و خارجی و همچنین چالش‌های میان تولیدکنندگان خودرو و قطعه‌سازان کشور به منظور دست‌یابی به نهضت ساخت داخل، از سوی مدیران و کارشناسان ارشد این حوزه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش پرونده ویژه این شماره با هدف بررسی مشکلات صنعت خودروی ایران، مصاحبه‌هایی با مدیران ارشد این حوزه از جمله آرش محبی‌نژاد، دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان خودروی کشور با عنوان “تشکیل کمیته ملی خودرو ضرورت دارد”، سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با موضوع “پرداخت به موقع مطالبات قطعه‌سازان با ایجاد انضباط مالی”، محمدرضا نجفی‌منش، مدیرعامل شرکت آسیا لنت با عنوان “شناسنامه‌دار کردن قطعات خودرو برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق” و احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان ایران با موضوع “کاهش قیمت خودرو طی ۳ ماه با عرضه در بورس کالا” منتشر شده است. همچنین در این بخش گفت‌وگوهایی با محمود نجفی سُهی، مدیرعامل شرکت مُجانس با عنوان “حل مشکلات قطعه‌سازان در گروی ثبات قیمت مواد اولیه”، مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودروی ایران با موضوع “حفظ حقوق مشتریان و رقابت‌پذیری با واردات خودروهای خارجی” و سیامک مقتدری، مدیرعامل شرکت مهندسی خور با عنوان “عدم پرداخت مطالبات قطعه‌سازان، ترمز توسعه صنعت خودروی کشور” انجام شده است.

در بخش اقتصاد بازار چهل و ششمین شماره از ماهنامه “دنیای سرمایه‌گذاری” مصاحبه‌هایی با غلامرضا خلیل ارجمندی، کارشناس ارشد بازار پول و سرمایه با عنوان “نظام قیمت‌گذاری، منشا فساد در اقتصاد کشور”، امیرحسین کاوه، مدیرعامل گروه صنعتی سدید با موضوع “تامین منابع مالی، پیشران رونق و جهش تولید”، محمد مهدوی، مدیرعامل شرکت بارمان پارسه امرتات با عنوان “حمایت بی پی کارت از فروش کالا در ۴ هزار واحد صنفی” و نیز حسام زند حسامی، عضو فعال گروه سرمایه‌گذاری عطار با موضوع “خلق بستر مناسب برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان” و سروش اکبرزاده، مدیرعامل شرکت رادمین و دبیر دومین جشنواره استارپوزال با عنوان “برگزاری رویداد اینوکافه با هدف شبکه سازی و انتقال تجربه” منتشر شده است. همچنین در این بخش یادداشتی از مهدی کریمی تفرشی، رییس هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان تهران با موضوع “بازار سرمایه، مسیری مطمئن برای تامین مالی” به رشته تحریر درآمده است.

در بخش دنیای انرژی این شماره نیز گفت‌وگوهایی با شهاب‌الدین متاجی، مدیر پیشین برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جلیل سالاری، قائم مقام اسبق مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با عنوان “توسعه ظرفیت صنعت پالایش کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی” منتشر شده است. مصاحبه با دکتر فریدون برکشلی، مدیر گروه مطالعات انرژی وین و مدیرکل پیشین امور اوپک وزارت نفت و نرسی قربان، کارشناس ارشد حوزه انرژی با موضوع “آینده مبهم صنعت نفت و گاز جهان در پساکرونا” از دیگر مطالب این بخش می‌باشد.

در بخش دنیای صنعت شماره جدید ماهنامه “دنیای سرمایه‌گذاری” نیز گفت‌وگوهایی با  سید مهدی میرصالحی، مدیرکل حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صمت با عنوان “ثبت ۵۵ محصول صادراتی ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری”، رضا کلانتری‌نژاد، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان هم‌آوا با موضوع “توسعه نوآوری، نیاز کشور در آستانه ورود به قرن جدید” و همچنین نادر رفتاری، صاحب امتیاز برند رفتاری با عنوان “جای خالی آموزش آکادمیک در صنعت رستوران‎داری” و احسان ولی‌زاده، مدیرعامل شرکت پیشگامان تجارت و توسعه پایدار با موضوع “اولین پیست استاندارد هاکی روی یخ توسط یک شرکت ایرانی احداث شد” به چاپ رسیده است.

در بخش اقتصاد کلان این نشریه نیز مصاحبه‌هایی با غلامرضا منتظری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی، جبار کوچکی نژاد، رییس فراکسیون گردشگری و حسین میرزایی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با  عنوان “ضرورت توجه دولت به صنعت گردشگری در دوران کرونا” انجام شده است. گزارشی با موضوع “مغفول ماندن ظرفیت‌های تهران-اسلام آباد در سایه تنش‌های بین‌المللی” و همچنین یادداشتی از مرتضی فغانی، عضو اتاق بازرگانی تهران با عنوان “بررسی اقدامات دولت در حمایت از بازار سرمایه” از دیگر مطالب چاپ شده در این بخش می‌باشد.

گفت‌وگوی میدانی با تعدادی از نمایشگاه‌داران اتومبیل در تهران با موضوع” علت افزایش قیمت، محدودیت در واردات و تولید خودروسازان” و “مطالبی جذاب از دنیای خودرو” از مطالب خواندنی این شماره از ماهنامه “دنیای سرمایه‌گذاری” است که شما مخاطبان را به مطالعه آن دعوت می‌کنیم.

چهل و ششمین شماره ماهنامه “دنیای سرمایه‌گذاری” به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی در ۱۰۸ صفحه با قیمت ۲۰ هزار تومان از طریق اشتراک و نیز پایگاه خبری این نشریه به نشانی www.dsg-m.ir  از هم‌اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

چهل و ششمین شماره ماهنامه دنیای سرمایه گذاری منتشر شد

About Author

3 دیدگاه برای “چهل و ششمین شماره ماهنامه دنیای سرمایه گذاری منتشر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *