چ٫ فروردین ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: توجه به فرهنگ و رسانه از اصول اساسی و راهبرد دولت مردمی است

1 دقیقه خوانده شده
محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نقش «اوآنا» و حضور فعال خبرگزاری‌ها و رسانه‌ های مستقل، گام بلندی در جهت شکستن انحصار رسانه‌ ای است که می‌کوشد واقعیت را با تروریسم رسانه‌ ای در دنیا تحریف و افکار عمومی را منحرف کند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: توجه به فرهنگ و رسانه از اصول اساسی و راهبرد دولت مردمی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از مرزنیوز؛ محمد مهدی اسماعیلی در نشست شرکت‌کنندگان هجدهمین مجمع عمومی اوآنا با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در طول چهار دهه اخیر جمهوری اسلامی، تجربه نوینی را در عرصه رسانه به‌دست آورده‌ایم.
وی افزود: جمهوری اسلامی نظام سیاسی شکل گرفته بر پایه انقلابی فرهنگی و با رهبرانی آزاداندیش و معتقد به آزادی بیان و تضارب آرا است که بر اساس احترام به افکار عمومی و رسانه‌ها کارش را آغاز کرده است. کارنامه جمهوری اسلامی در ۴۰ سال اخیر نشان داده که حتی در مقطع بحران‌هایی نظیر جنگ تحمیلی، فضای رسانه‌ای در اختیار همه گروه‌ها و طیف‌های سیاسی با آرای مختلف بوده است.
اسماعیلی افزود: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که با وجود فضای مسموم رسانه‌ای که قدرت‌های جهانی از جمله امپریالیسم آمریکا تحمیل کرده‌اند، در داخل و خارج کشور پرچمدار عدالت و آزادی رسانه‌ای بوده است. ما معتقدیم ساخت کشور قوی و ایران قدرتمند بدون حضور رسانه‌های آزاد امکانپذیر نیست و با همین راهبرد، فضای رسانه‌ای را در اختیار افکار عمومی قرار دادیم و همواره حامی آزادی رسانه بوده‌ایم.
وی با اشاره به فعالیت بیش از ۱۴ هزار رسانه در کشور اظهار کرد: فضای رسانه‌ای ایران اسلامی متنوع و متکثر است و همه صاحبان سلایق در چارچوب قانون از تریبون رسانه‌ای برخوردارند. توجه به فرهنگ و رسانه از اصول اساسی و راهبرد دولت سیزدهم است و وزارت ارشاد در عین حال که متکفل حوزه رسمی خبرگزاری و ارگان مطبوعاتی دولت است، خود را متعهد می‌داند که از همه رسانه‌ها به طور کاملا عادلانه و متناسب با استعداد رسانه‌ای که از نظر شمارگان و مخاطب دارند، حمایت کند و در این زمینه تفاوتی بین گروه‌ها و طیف‌های سیاسی و اقتصادی و آموزشی نیست.
اسماعیلی ادامه داد: امروز با تروریسم رسانه‌ای در دنیا مواجهیم که تلاش می‌کند واقعیت را تحریف و افکار عمومی را منحرف کند. تروریسم رسانه ای از طریق رسانه‌ و سرویس‌های جاسوسی، فضای کشورهای مستقل را بحرانی نشان می دهد که همگرایی رسانه‌های مستقل در برابر این حرکت را ضروری می دانیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش می‌کنیم در دوره‌ای که مسئولیت مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه بر عهده جمهوری اسلامی است، در عرصه رسانه‌ای بین‌المللی و اتحادیه‌ها حضور قوی و موثر داشته باشیم. در دوره جدید فعالیت اوآنا به طور فعال در جهت ارتقای هویت جمعی این اتحادیه حرکت کرده و  از این فرصت برای رساندن صدای مردم و مظلومان به جهان استفاده می کنیم.
هجدهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) از دیروز دوم آبان با حضور مدیران، روسای خبرگزاری‌ها و فعالان رسانه‌ای کشورهای عضو در تهران به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آغاز به کار کرد. این اتحادیه در سال ۱۹۶۱ تأسیس و امروزه ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور عضو آن می‌باشند. ایرنا در این اجلاسیه به مدت سه سال ریاست این اتحادیه را برعهده خواهد گرفت.
«اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است، در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ میلادی (اول دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.
لینک کوتاه: https://khabarnegaranvaresane.ir/?p=12900

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *