پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «ایرنا» از پیشتازان حوزه رسانه در ارتباط با کروناست

1 دقیقه خوانده شده

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به تلاش رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی، اقناع و آموزش افکار عمومی همزمان با شیوع کرونا در کشور اشاره و خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) را یکی از پیشتازان حوزه رسانه در ارتباط با موضوع مقابله با کرونا دانست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ سید عباس صالحی با تشریح اقدامات و فعالیت های رسانه ها در خصوص اطلاع رسانی موضوع شیوع ویروس و بیماری کرونا افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان یک خبرگزاری نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت در مقاطع مختلف که مسائل ملی را احساس کرده از جمله همین موضوع شیوع کرونا در کشور با تمام توان و ظرفیت به میدان آمده است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: خوشبختانه ایرنا سهم فراوانی در انتشاراخبار و عکس، تولیدگزارش، تهیه و تولید بسته‌های خبری، تهیه و تولیدهای محتوایی داشته و همراهی خوبی کرده است.

با شیوع کرونا در کشور پیش از سال جاری، ایرنا طی حدود ۱۰ ماه گذشته نقش بی بدیلی را در اطلاع رسانی هم سال قبل، ‌هم در تعطیلات عید نوروز و هم پس از آن و در ادامه راه تا روزهای اخیر داشته است.  خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یکی از پیشتازان حوزه رسانه در ارتباط با اطلاع رسانی مقابله با کرونا بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه از تلاش‌ها و زحمات چندین ماهه مدیرعامل، معاونین، مدیران، خبرنگاران و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بابت تهیه و تولید و انتشار خبر، گزارش، عکس، تشکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: بطور طبیعی جریان رسانه‌ای و اطلاعات در همه زمینه‌های مقابله با کرونا نقش داشته است، طوریکه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی درباره پیشگیری، مقابله و آموزش مواجهه با کرونا نقش تعیین‌کننده داشتند، زیرا هر فرد بر مبنای اطلاعات صحیح می‌تواند در موارد فوق وظایف خود را بداند و انجام دهد.

به گفته وی، علاوه بر این رسانه ها در زمینه‌های مختلفی همچون حمایت از کادر درمان،  ایجاد همگرایی،  همکاری،  هم افزایی و شریک سازی در شرایط بحران ناشی از کرونا نیز نقش محوری داشته و دارند.

به گزارش ایرنا،  ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت همه‌گیری اعلام کند.

کرونا از راه های مختلف از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست ‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست ‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی، به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند. برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

از زمان شیوع ویروس کرونا در برخی کشورها و به ویژه در ایران، علاوه بر آماده باش کادر درمانی کشور، اهالی رسانه نیز از همان روزهای ابتدایی  همگام با آنها به مانند حضور در دیگر بحرانهای طبیعی مانند سیل، زلزله و… عزم و اراده خود را با تمام توان و ظرفیت بکار گرفته و وارد میدان شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «ایرنا» از پیشتازان حوزه رسانه در ارتباط با کروناست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *