ش٫ اردیبهشت ۸ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزیر آموزش و پرورش: حکمرانی شایسته بدون درک نقش خبرنگاران میسر نیست

1 دقیقه خوانده شده
وزیر آموزش و پرورش: حکمرانی شایسته بدون درک نقش خبرنگاران میسر نیست

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رسانه ها نقش بسیاری در توسعه آگاهی جامعه دارند و امروزه، حکمرانی شایسته بدون درک سنجیده از نقش خبرنگار و رسانه امکان پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ محسن حاجی میرزایی در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به مناسبت هفدهم مرداد «روز خبرنگار»  افزود: مفاهیمی مانند شفافیت، نظارت، اقناع‌ و گفتمان‌سازی که از ابزارهای اصلی دولت برای پیشبرد اهداف است، جز از مسیر رسانه و مدد اندیشه خبرنگاران محقق نمی‌شود.

وی همچنین در نشست خبری با خبرنگاران و روسای دفاتر ایرنا در استان های مختلف کشور به صورت ویدئوکنفرانس اظهار داشت: فلسفه حضور من در این خبرگزاری برای قدرشناسی از خدمات رسانه و خبرنگار و انعکاس اخبار و اقدامات آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بسیاری از کارکردهای استراتژیک، حیاتی و راهبردی دولت در پیوند و ارتباط با رسانه و خبرنگار شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: خبرنگاران، نقشی کارساز در توفیق دولتها دارند و  این ویژگی به تدریج در سیر تحولات جوامع، عمیق‌تر، پربارتر و کارسازتر شده است.

وی با بیان این که ابزار حل مسایل، همدلی، همراهی، همسویی و درک مشترک است، گفت: هیچ حکومتی قادر نخواهد بود، مساله ای را به شکل پایدار حل کند، مگر این که بتواند در سطح مشخصی از جامعه درک یکسانی از مساله و راه حل ایجاد کند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: هر کس به میزان عمق اندیشه، محتوای فکر و پیچیدگی ذهن خود قادر است که در حیات اجتماعی نقش آفرینی کند. این عرصه برای تاثیرگذاری ناب، بی بدیل است، اعتقاد دارم که حتی افرادی که موفقیت‌های نسبی در کار پیدا می کنند، می توانند سهم موثری از همراهی رسانه را برای تبیین راه‌حل ها جلب کنند.

حاجی میرزایی با تاکید بر این که اهداف تعلیم و تربیت بدون کمک رسانه میسر نمی شود، گفت: هر چقدر بتوان مسایل را عمیق‌تر نگاه و تبیین کرد، بهتر حل می شود. شاید دلیل این که برخی مسایل در گذر زمان پایدار می شود، این است که کمتر به لایه‌های عمیق تر دقت شده است، حوزه تعلیم و تربیت هم به همین صورت است، امروز ما محصول دیروز و فردای ما محصول امروز تعلیم و تربیت است.

وی خاطرنشان کرد: جامعه آن طور عمل می کند که آموخته است، اگر از کارآمدی و ناکارآمدی نهادها صحبت می‌شود، می توان تحلیل‌های مختلفی برای کاستی‌ها ارایه کرد اما برای مطالعه عمیق‌تر باید دید که در عرصه یادگیری چه اقداماتی صورت گرفته است، در واقع پیش‌بینی آینده جامعه بواسطه آموزش‌های در مدارس میسر می شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش به عنوان سامان دهنده جریان یادگیری دربهترین  دوره حیات انسان ها و در موثرترین دوره یادگیری اهمیت استراتژیک دارد. هر چه بتوان این فهم را در جامعه گسترش داد، زمینه برای اقناع بیشتر به این نهاد آینده ساز فراهم می شود.

حاجی میرزایی با بیان این که خبر باید ذهن را درگیر کند و اندیشه را به تفکر وادارد، گفت:  امید است مجموعه باسابقه، درخشان، پیشگام ایرنا  همواره این مسوولیت را به نحو مناسب ایفا کند.

گام نهادن در مسیر توسعه در آموزش و پرورش شکل می‌گیرد

«محمدرضا نوروزپور» مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در این نشست با تجلیل از شخصیت وزیر آموزش و پرورش، از تلاشهای وی برای رفع مشکلات این وزارتخانه و بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان قدردانی کرد و اظهارداشت:  تبیین دقیق اقداماتی که دولت برای ارتقای سطح زندگی همه شئون جامعه انجام داده، یکی از مهمترین ماموریتهای ما در ایرنا است.

نوروزپور با بیان اینکه حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت در جامعه از مدرسه و آموزش و پرورش شکل می گیرد، یادآور شد: اگر معلمان در کلاس درس، مسیر توسعه را موضوع آموزش قرار ندهند، نسل آینده هم در هر مسئولیتی که در جامعه بر عهده بگیرد، توجه شایسته ای به مقوله توسعه نخواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش در این نشست با گرامیداشت روز خبرنگار با اهدای لوح به نازنین میرزایی از تلاش های این خبرنگار فعال ایرنا در حوزه آموزش و پرورش تجلیل کرد.

وزیر آموزش و پرورش: حکمرانی شایسته بدون درک نقش خبرنگاران میسر نیست

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *