پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

وزارت خارجه آمریکا صدای خبرنگاری که از «کتاب بولتون» پرسید را قطع کرد

1 دقیقه خوانده شده
وزارت خارجه آمریکا صدای خبرنگاری که از «کتاب بولتون» پرسید را قطع کرد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس تلفنی روز گذشته، صدای یکی از خبرنگاران که در مورد کتاب خاطرات مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید سؤال پرسید را قطع کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از خبرگزاری فارس؛ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانسی تلفنی که روز گذشته به منظور اعمال محدودیت‌ها بر رسانه‌های چینی برگزار شد، صدای یک خبر‌نگار که در مورد اتهامات مطرح شده علیه ترامپ در کتاب جنجالی «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی سابق سؤال پرسید را قطع کرد.

به نوشته وبگاه «هیل»، «مورگان اورتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به سؤال خبرنگار رویترز در مورد کتاب خاطرات بولتون، گفت این کنفرانس تلفنی در مورد این بحث نیست.

وی قبل از اینکه به سؤال خبرنگار بعدی پاسخ دهد، خطاب به شرکت مخابراتی AT&T گفت: «… ما می‌توانیم این خط را قطع کنیم.»

خبرنگار بلومبرگ نیز همچنین این سؤال را مطرح کرد که چطور آمریکا می‌تواند پیامی را در مورد آزادی رسانه‌ای مخابره کند در حالی که خود، خبرنگاران را از سؤال پرسیدن منع می‌کند؟

اورتاگوس در پاسخ به این خبرنگار، پرسش وی را «بسیار توهین‌آمیز» خواند و مدعی شد که وزارت خارجه به پاسخگویی سوالات رسانه‌ها به صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته تمایل دارد.

وزارت خارجه آمریکا در تازه‌ترین اقدام علیه چین، چهار رسانه دیگر این کشور را به عنوان نماینده‌های دولت این کشور اعلام کرده است.

این اقدام که به احتمال زیاد تشدید تنش‌های موجود میان دو اقتصاد بزرگ دنیا را در پی خواهد داشت بخشی از تلاش‌های واشنگتن برای تحت فشار قرار دادن چین در ابعاد مختلف است.

به نوشته رویترز، مقام‌های وزارت خارجه آمریکا مدعی شده‌اند که این چهار رسانه بلندگوی حزب کمونیست چین هستند و دولت آمریکا نباید با آنها همانند رسانه‌های خارجی عادی برخورد کند.

تلویزیون دولتی چین (CCTV)، خبرگزاری چین (CNS)، روزنامه People’s Daily و «گلوبال‌تایمز» چهار رسانه‌ای هستند که دولت آمریکا این ادعا را علیه آنها مطرح کرده است.

با این اقدام جدید، این چهار رسانه موظف خواهند بود فهرست اسامی کارکنان خود و دارایی‌های خودشان در آمریکا را تحویل وزارت خارجه این کشور دهند.

وزارت خارجه آمریکا صدای خبرنگاری که از «کتاب بولتون» پرسید را قطع کرد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *