پ٫ فروردین ۹ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

هم‌اندیشی معاون مطبوعاتی و مدیران ارشد مطبوعات برای تامین کاغذ

1 دقیقه خوانده شده
نشست هم‌اندیشی تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات کشور با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران مطبوعات و واردکنندگان کاغذ در محل سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.
هم‌اندیشی معاون مطبوعاتی و مدیران ارشد مطبوعات برای تامین کاغذ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ نشست هم‌اندیشی تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات کشور با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران مطبوعات و واردکنندگان کاغذ در محل سالن نشست‌های معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی برگزار شد.

فرشاد مهدی‌پور، معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای این نشست، با اشاره به عزم جدی دولت در تامین کاغذ مورد نیاز کشور از طریق تولیدات داخلی، کاغذ را از ضروری‌ترین ملزومات مطبوعات عنوان کرد و افزود: معاونت مطبوعاتی تلاش می‌کند زمینه‌های لازم برای تامین کاغذ مطبوعات به‌قدر کفایت و بر اساس نیاز بازار تهیه و در اختیار نشریات کشور قرار دهد.

مهدی‌پور به کاهش شدید میزان توزیع کاغذ با ارز دولتی در سال ۹۹ اشاره کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی درازمدت برای تامین کاغذ مورد نیاز مطبوعات با استفاده از ظرفیت تولید داخل، گفت: با توجه به محدودیت تولید کاغذ مطبوعات در مقطع کنونی، همه تمهیدات لازم برای واردات آن اندیشیده شده است.

معاون مطبوعاتی، چگونگی واردات و توزیع عادلانه و مطابق با نیاز نشریات کشور را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خود در این حوزه عنوان و خاطرنشان کرد: رسانه‌ها و مطبوعات، از حوزه‌های مهم، راهبردی و مورد حمایت دولت است.

وی بر لزوم همکاری و هم‌افزایی مدیران رسانه‌ها، تولیدکنندگان و وارد کنندگان کاغذ و همچنین فعالان چاپ و نشر کشور برای بهبود شرایط کنونی تاکید کرد و افزود: برای ثبات و ایجاد شرایط مطلوب در بازار، نیازمند یک تدبیر فوری و کوتاه‌مدت هستیم اما طرح بلندمدت ما این است که دولت به‌طور کلی از تصدی‌گری در موضوع کاغذ خارج شده و تامین و توزیع آن را به بخش خصوصی واگذار کند.

حمایت از تولید داخلی و کاهش وابستگی‌ها در درازمدت، تلاش برای کاهش تصدی‌گری دولت و ایجاد رقابت در تولید و واردات کاغذ توسط بخش خصوصی، واردات و توزیع فوری و عادلانه کاغذ با توجه به میزان مصرف واقعی نشریات، مدیریت و کنترل بازار با تکیه بر آمار و اطلاعات موجود در اداره کل مطبوعات داخلی، ارائه تسهیلات به واردکنندگان بخش خصوصی، لزوم بازنگری در سازوکارهای حمایتی دولت، اتخاذ تدابیر لازم برای کاهش قیمت تمام شده کاغذ تولید داخل و ساماندهی ساز و کارهای نظارتی در توزیع عادلانه کاغذ از جمله اهم راه‌کارهای عنوان شده از سوی حاضرین در این نشست بود.

هم‌اندیشی معاون مطبوعاتی و مدیران ارشد مطبوعات برای تامین کاغذ

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *