ش٫ اردیبهشت ۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در مرز مهران برپا شد

1 دقیقه خوانده شده
علی هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران تشکیل و جهت اسکان خبرنگاران تجهیز شد.
موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در مرز مهران برپا شد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بیان کرد: موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهران تشکیل و جهت اسکان خبرنگاران تجهیز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛ علی هوشمند افزود: این موکب آماده فعالیت و خدمات دهی به اصحاب رسانه استان است، همچنین برای ۲۲ نفر از خبرنگاران که متقاضی حضور در این شهرستان بودند با پیگیری‌های حراست اداره کل توسط پلیس امنیت کارت تردد در ایام اربعین صادر گردید.
هوشمند در پایان با تشکر از پی‌گیری‌های مستمر اصحاب رسانه در جهت برپایی منظم و منسجم همایش اربعین افزود: امید است که اصحاب رسانه استان ایلام تمام توان حرفه ای خود را با مستند سازی و گزارش گیری هدفمند در جهت تعالی فرهنگ اربعین حسینی (ع) به کار گیرند.

اربعین حسینی چهلمین روز پس از شهادت امام حسین(ع) در روز عاشورای سال ۶۱ق که با ۲۰ صفر مصادف است. براساس برخی از نقل‌ها، اسیران کربلا روز ۲۰ صفر سال ۶۱ قمری در بازگشت از شام، برای زیارت مدفن امام حسین(ع) به کربلا رفتند؛ البته گروهی از علما همچون شیخ مفید و شیخ طوسی تصریح کرده‌اند که اسرا در بازگشت از شام به مدینه رفتند. همچنین جابر بن عبدالله انصاری، در این روز به‌عنوان اولین زائر بر سر مزار امام حسین(ع) حاضر شده است. براساس قول مشهور، سر امام حسین(ع)، در روز اربعین به بدنش در کربلا ملحق شد. زیارت اربعین از اعمال خاص این روز است و بنابر روایتی از امام حسن عسکری(ع) از نشانه‌های مؤمن دانسته شده است. ۲۰ صفر در ایران تعطیل رسمی است و شیعیان در این روز عزاداری می‌کنند. پیاده‌روی اربعین شیعیان به سوی کربلا، یکی از گسترده‌ترین مراسم عزاداری شیعیان بوده و در زمره بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان قرار گرفته است.

موکب شهدای فرهنگ، هنر و رسانه در مرز مهران برپا شد

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *