ج٫ فروردین ۳۱ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

معاون وزیر فرهنگ خبر داد: ارتقای ۴۶رتبه‌ای وزارت فرهنگ درارائه خدمات الکترونیک به مردم

1 دقیقه خوانده شده
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ارتقای ۴۶ رتبه‌ای وزارتخانه متبوعش در ارائه خدمات الکترونیک به مردم گفت: طی یک سال اخیر با اجرای طرح‌های متنوع خدمات الکترونیک، وزارتخانه از جایگاه ۶۸ بین ۱۵۴ دستگاه به رتبه ۲۲ ارتقا پیدا کرده است.
معاون وزیر فرهنگ خبر داد:ارتقای ۴۶رتبه‌ای وزارت فرهنگ درارائه خدمات الکترونیک به مردم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از ایرنا؛ لادن حیدری ابراز امیدواری کرد با عنایت به خدمات گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بستر فضای مجازی رتبه این وزارتخانه در راستای اهداف دولت ارتقای محسوسی پیدا کرده و به جایگاه بهتری دست یابد و این پروژه به عنوان یک سرمایه‌گذاری مورد نیاز در کشور توسط مدیران دیگر بیشتر و بهتر دنبال شود.

بازنگری بنیادین ارائه خدمات

وی با اشاره به حجم بسیار بالای خدمات ارائه شده از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد به گروه‌های مختلف فعال در حوزه فرهنگ و هنر تصریح کرد: شاید بتوان گفت بیشترین خدمات بین دستگاه‌های اجرایی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می‌دهد و از این بابت نیازمند بازنگری بنیادین نسبت به خدمات، مجوزها و دستورالعمل‌های وضع شده بودیم.بر این اساس و متناسب با ارائه خدمات نوین و به ویژه خدمات الکترونیکی این دستورالعمل‌ها بازبینی و به تایید مقام عالی وزارت رسید و پس از اطلاع‌رسانی اولیه به صورت غیررسمی در روند کارها مورد استفاده قرار گرفت.

پنجره واحد ارائه خدمات بیشتر در زمان کمتر

وی ادامه داد: پس از حصول اطمینان از کارآیی و مفید بودن طرح پنجره واحد خدمت در استفاده غیررسمی آن برای کاربران، به طور رسمی ابلاغ شد.

حیدری با اشاره به وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای عالی فضای مجازی گفت: در خصوص این وظایف مرکز ملی فضای مجازی از ما مطالبه‌گر بود و مردم نیز انتظار ارائه خدمات مطلوب در فضای مجازی را از ما داشتند که این همه با استقرار پنجره واحد کلید خورد.

وی در خصوص بستر فعالیت پنجره واحد خدمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش کردیم در قالب این پروژه موارد مهمی چون شناسنامه خدمت، پیش‌نیازهای خدمات، شرایط و مدارک برای اخذ خدمت، مراحل اخذ خدمت و مبانی قانونی آن، اطلاعات واحدهای ارائه دهنده خدمات و موارد دیگر را پیش‌بینی کنیم و راه‌های موثر پاسخ به نیازها و مشکلات ارباب رجوع را در قالب میز خدمت الکترنیکی اجرایی کنیم.

صدور مجوزها از طریق پنجره واحد

حیدری خاطرنشان کرد: در حدود یک سالی که از فعالیت طرح میز خدمت الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گذرد، موفق شدیم تا روند صدور مجوزهای وزارتخانه را در این قالب ساماندهی و بخش بسیار زیادی از دیگر خدمات‌مان را نیز در پنجره واحد خدمت مستقر کنیم.

وی با اشاره به اینکه آغاز استفاده از هر سامانه‌ای برای استفاده‌کنندگان با موانع و پرسش‌های بسیار همراه است، گفت: همکاران ما در واحدهای مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوسته به دنبال رفع مشکلات احتمالی هستند و لذا از مردم می‌خواهیم به محض برخورد با هر مشکلی در این سامانه و دیگر سامانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آن را به ما گزارش دهند تا خدمات مطلوب‌تری ارائه کنیم.

بنا بر این گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همت و تلاش مرکز توسعه فرهنگ وهنر در فضای مجازی توانست طی سال اخیر اخیر به دستاوردهای خوبی در حوزه فناوریهای نوین و بخصوص رسانه های دیجیتال دست یابد. در این بین راه اندازی پنجره واحد برای ارائه خدمات بهینه صدور تمامی مجوزهای این وزارتخانه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری  و رسانه ای به آحاد مردم توانسته مورد رضایت مخاطبان قرار گیرد.

معاون وزیر فرهنگ خبر داد: ارتقای ۴۶رتبه‌ای وزارت فرهنگ درارائه خدمات الکترونیک به مردم

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *