پ٫ اردیبهشت ۶ام, ۱۴۰۳

خبرنگاران و رسانه

حاوی اخبار صنف خبرنگاران، اصحاب مطبوعات و رسانه های کشور

معاون مطبوعاتی: ترور دانشمندان ایرانی، سند ناتوانی دشمنان ماست

1 دقیقه خوانده شده
معاون مطبوعاتی: ترور دانشمندان ایرانی، سند ناتوانی دشمنان ماست
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ترور شهید فخری‌زاده ترور علم و دانش است که هیچگاه نتیجه نداده و تنها سندی بین المللی است برای اثبات ناتوانی دشمنان ایران در جهت مقابله با پیشرفت ایران.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبرنگاران و رسانه و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ محمد خدادی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مناسبت بیست و یکمین سالروز تاسیس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) مهمان این خبرگزاری بود، در سخنانی با اشاره به تجربه ارزشمند خود در حوزه خبرنگاری، خاطرنشان کرد: من خبرنگاری را از خبرنویسی شروع کردم و افتخارم این است که هر چه دارم و ندارم را از شغل مقدس خبرنگاری به دست آورده‌ام و همواره تلاشم این بوده که خبرنگار بمانم و کسوت خبرنگاری را هیچ‌گاه رها نکنم.

وی با اشاره به ترور شهید فخری زاده، ادامه داد: آنچه ما را از سایر کشورها متمایز می‌کند، خون‌های پاکی است که در راه‌ اعتقاد، آرمان‌ها و معرفت الهی تقدیم کردیم. آخرین شهید هم شهید فخری‌زاده بود که هدف از ترور ایشان، در واقع ترور علم و دانش بود که هیچگاه نتیجه نداده و تنها سندی بین المللی است برای اثبات ناتوانی دشمنان ایران در جهت مقابله با پیشرفت ایران. دشمنی با علم نشان می‌دهد که تا چه اندازه دانایی، توانایی می‌آورد و باید این نکته را نیز در نظر داشت که یکی از ارکان موثر در دانایی جامعه حتما خبرنگاران هستند. بر همین اساس هم حتما باید از همه شهدا یاد کنیم؛ از شهید قاسم سلیمانی که او نیز مدیر مسئول یک روزنامه در کرمان بود و از شهید باقری که عکاس روزنامه جمهوری اسلامی بود، از شهدای دفاع مقدس و همه کسانی که مسیر شهادت را برای رسیدن به معرفت الهی انتخاب کردند.
خدادی بیان کرد:‌ خوشبختانه ما در عرصه‌های گوناگون چه در دوران دفاع مقدس و چه در مقابله با تحریم‌ها، ایستاده ایم. یادمان نرود که هدف تمام جنگ‌های نیابتی منطقه، ایران بوده است. یادمان نرود که انواع مواجهه نظامی از حمله مستقیم نظامی گرفته تا ترور کور در کشور ما انجام شده اما مقاومت و توانایی مردم ما تبدیل به قدرت بر بستر معرفت شد. طبیعتا نیاز امروز جامعه ما بازخوانی و تقویت این معرفت است.
معاون امور مطبوعاتی با بیان این نکته که «بیش از هر حمله‌ای به کشور ما حمله رسانه‌ای می‌شود»، خاطرنشان کرد: ما در پنج کشور دنیا اتاق خبر ۲۴ ساعته به زبان فارسی داریم که با پول یک کشور دیگر فعالیت می‌کنند تا به خیال خود، منافع ایران را در راه کشوری که هزینه‌ آنها را می‌دهد، فدا کنند. این رسانه‌ها هیچ نقطه امیدی نمی‌بینند و در مقابل با ذره‌بین بحران‌های اجتماعی را به سمتی سوق می‌دهند که ناامیدی و اضطراب در جامعه ایجاد کنند.

وی اضافه کرد: حتما در جامعه ما مشکلات و سوءمدیریت وجود دارد و هیچ جامعه‌ای هم در دنیا وجود ندارد که منکر این موارد باشد اماما به عنوان رسانه وظیفه داریم زاویه‌هایی را پیدا کنیم که مثبت و منفی نیستند، بلکه واقیعت هستند. واقعیت جامعه این است که مثلا کادر درمان در پیچیده‌ترین تحریم‌های جهان که جنگ اقتصادی است، فعالیت می‌کنند.

خدادی در بخش دیگر سخنانش، به فعالیت رسانه ها در کشور اشاره کرد وگفت: امروز در فرآورده‌سازی رسانه‌ای مشکل داریم. معتقدم یکی از بحران‌های اصلی امروز فضای رسانه‌ای موضوع کمیتی است. این موفقیت نیست که ما ۴۰۰ رسانه داشته باشیم یا در یک رسانه ۷۰۰ خبرنگار داشته باشیم که ۵ هزار خبر می‌دهند. موفقیت و قدرت زمانی است که محتوا بر کمیت غلبه کند.
وی با بیان اینکه «شبکه‌های اجتماعی رقیب رسانه‌های رسمی نیستند»، گفت: قدرت رسانه‌های امروز این است که میلیاردها همکار جدید پیدا کرده‌اند، به شرط، شراکت با آنها را معنی کنید. آنها دست شراکت به سوی رسانه‌های مرجع دراز کرده‌اند و حالا شما باید این موضوع را بررسی کنید. رسانه‌ها برای همکاری با شبکه‌های اجتماعی راهی ندارند مگر آنکه وارد «بعد از خبر» شوند. در دنیای امروز، رسانه بعد از خبر توانایی خود را نشان می‌دهد.

معاون امور مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همین زمینه اضافه کرد:  مهارت همان چیزی است که تمام رسانه‌ها به آن نیازمند هستند، ما امروز در رسانه به آموزش کارگاهی نیاز داریم و بر همین اساس هم پیشنهادم می‌کنم که هر از گاهی جلسات مهارت‌افزایی برگزار کنید.

خدادی در پایان سخنان خود از اهالی ایسنا و تمام فعالان رسانه‌ای که در ایام کرونا فعالیت می‌کنند، تشکر و اظهار کرد: از تمام همکاران خودم در همه کشور و در همه رسانه‌ها که در دوران کرونا نقش‌آفرینی می کنند، تشکر می‌کنم. رسانه‌ها نقش بی‌بدیلی در کاهش مرگ و میر داشتند؛ شاید سندی برای این ادعا نداشته باشیم، اما به وضوح شاهد بودیم که رسانه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی، کاهش اضطراب، تفکیک ضرورت‌ها، انعکاس صدای متخصصان و … تاثیرگذار بودند و این بزرگترین جهادی بود که توسط رسانه‌ها و در خدمت به مردم صورت گرفت.

http://khabarnegaranvaresane.ir/?p=4072

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *